close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Land Cruiser: motor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3000 D4D

ik koop mij in julie 2005 een land cruiser 120 VIP. In mei 2006 voorste banden helemaal versleten ik had toen ongeveer een 27000 km ik neem contact op met mijn garage om het probleem te melden het eerste wat ze mij vroegen was of ik niet te veel off-road had gereden ik moest negatief antwoorden want ik rij met mijn voertuig allen op de openbare weg. Ik heb gewoon twee niewe banden moeten laten plaatsen ik vind dit tog nogal vroeg maar ja. In juni 2006 had ik plots geen vering meer ik bel naar de garage en ik moest binnenkomen om te laten kijken wat het was het waren de sensors van de luchtvering die defect waren zij konden blijkbaar niet tegen het vocht zij mijn garagist en dat zou een fabricage fout geweest zijn dat is toen in garantie vervangen. Op 10 september 2006 was ik aan het rijden en er gaan twee oranje lampjes branden "vrc/trc" ik bel naar de garage en meld dat ik zie in mijn boekje dat het de lampjes waren van tractiecontrole en stabiliteitscontrole er stond bij dat ik mijn rit mocht verder zetten maar daarna moest binnengaan in de garage dat zou dus maandag morgend zijn mijn garagist bevestigd dat maar in de terugrit hoor ik opeens een geklepper en de motor valt stil en is fel aan het roken ik plaats mij onmiddelijk langs de weg en trek de motorkap open en hoor daar vanalles in kissen. Ik bel depanage firma en ze komen de wagen takelen en zetten hem in de garage af. De garagist begint hem smaandags te demonteren en hij verondersteld nadat hij contact had opgenomen met toyota dat het een probleem van oververhitting zou kunnen zijn waarna hij de radiator uit de wagen haalt en die naar een andere persoon doet om die te laten na kijken. daar zij een grijze gelachtige materie in. Die persoon belt naar mijn garagist om dat te melden wat doet die hij schrijft in een brief aan toyota dat ik daar waarschijnlijk lekdichtings product in gekapt heb waarop toyota antwoord dat dit buitengarantie valt. Ik heb toen zelf naar toyota gebeld in brain-aleud om te zeggen dat ik daar niets aan gedaan heb maar zij waren enorm onbeleefd en ze zegden mij
mijnheer wij bepalen wanneer u mag spreken toen was ik tamelijk boos en ondertusen waren wij al drie tot vier weken verder en toyota bleef bij zijn standpunt geen garantie. Toen heb ik gevraagd als de radiator kapot was maar er was geen gat in zegden ze ik vroeg en toen waarom ik er dan zo een product zou indoen met een nieuwe wagen met 30.000 km op de teller ja dat wisten zij ook niet. Toen bien ik naar mijn advocaat geweest en die heeft toyota en de garage aangeschreven en zo zijn we dan bij de rechtbank verschenen. Die steelen een gerechtsdeskundige aan en die persoon is daar nu al van december de zaak aan het onderzoeken over twee maanden had hij een stukje bezinksel van uit de radiator genomen en laten onderzoeken hij moest wel een stukje bezinsel nemen wat de garagist had de koelvloeistof en de olie gewoon weg laten lopen. Hij kwam tot besluit dat er een vreemd product in mijn radiator zat die grijs achtige gel dus en dat zou ethyleen glycol zijn met restanten van glasvezel vanwaar die glasvezel daar kan in komen dat weet hij ook niet. dus daar staan wij dan zonder auto en zeker geen 5 jaar garantie zoals zij overal schrijven. wat kunnen wij nu doen?

Geplaatst door

simba (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

tenzij je hard kanmaken dat dit er al inzat bij aanschaf en niet later s toegevoegd door anderen kan je weinig uitrichten
of je advocaat moet wel heel goed kunnen praten
en de garage danwel de importeur kunnen overtuigen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

beter laat dan nooit........

wellicht kunt u nagaan of het schoepenrad van de waterpomp van glasvezelversterkt kunststof is gemaakt en of dat deze nog geheel in takt is, ook het heetlopen kan veroorzaakt zijn door dit defect.

laat alles wel demonteren onder toezicht van een deskundige die onafhankelijk is,zoals een expertise buro

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Land Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.