Het betreft een japans Toyota blok en er is ook weer een japans Toyota blok ingebouwd. Het schijnt dat de injectoren te lang blijven openstaan (0.7 seconden ipv 0.2 seconden) m.a.w hij verzuipt in de benzine. Alle oude sensoren zijn overgebouwd, want het oude blok was van 1999 en het nieuwe blok van 2002. Alle storingen zijn gewist door de Toyota-dealer. Er zijn nieuwe bougies ingezet, maar komen er nat uit. De auto wil niet aanslaan, maar hij ploft wel constant net alsof de ontsteking niet goed staat. De Toyota dealer zegt dat de auto storingsvrij is. De nok-as sensor is overgezet, maar die was langer dus we moesten de nokjes inkorten. Wie heeft er nog tips?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zelfs 0,2 seconden (200 mili) open staan van injectors is al verzuipen. Hoe heb je dat gemeten?
Kan ook technisch niet aangezien je bij 1000 rpm maximaal 120 mili ter beschikking hebt (tijd van 2 volle omwentelingen).
Doe eens een 4-gas test tijdens het starten en plaats de waardes.
dat heb de toyota dealer gedaan ,in ieder geval hij krijgt veel teveel.
hoe kan dit?
Kortsluiting met massa in 1 of meerdere draden van de injector naar ecu.
Of een opgeblazen ecu. Geen accu of accu-lader verkeerd om aangesloten?
nee dat ook niet, alle draaden nagelopen alles loopt vrij, maar dat had een oorzaak kunnen zijn .
kan er ook verschil zitten in de injectoren ? oude motor nieuwe motor
Inspuit-tijd komt uit de ecu. Die blijft ongewijzigd (als het goed is). Tenzij b.v. water temperatuur totaal verkeerd aan geeft.
Maar vraag eerst eens hoe en wat. 700 mili inspuittijd kan niet, is doodgewoon technisch onmogelijk, de ecu kan die tijd niet eens maken.
hij had geen fout meldingen meer in de ecu dus als er een sencor niet goed is moet hij die toch aan geven
Nee, dat is een misvatting. Temperatuur sensor zou bijvoorbeeld -35 graden Celsius kunnen aangeven.
Op dit moment hier, natuurlijk fout, maar in het noorden van Finland niet. Daar kan zo'n temperatuur voorkomen.
Hetzelfde geldt voor afwijkingen in Map- of Maf-sensor signalen.
Vaak geeft dat niet direct een foutcode, maar loopt de motor wel slecht of heeft startproblemen.
Signaal van de veranderde nokkenas sensor al gemeten met een scope?
Benzinedruk al gemeten?
4-gas meting al gedaan?
Ik denk toch dat je een frans motorblok hebt omdat deze van 2002 is.
Heb zelf ook al eens dat probleem gehad en toen bleek dat de tandwiel/schijf op de krukas wat langs de bdp-sensor loopt andersom erop zit bij japanse t.o.v de franse. Hiervoor moet wel de distr.deksel eraf.
ik haal de boel wel weer uit elkaar en ga meten, meten is weten morgen weet je meer
als het een franse motor is moet de nokenas ook over dan?
Dat zou best eens kunnen ja.
We hebben het krukastandwiel omgezet, de nokken as niet. Het was meteen starten en lopen!!!! Het bleek toch een frans motorblok te wezen.
Bedankt allemaal voor het meedenken en de tips.
Groetjes Tom
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar