Ik heb een probleem met de auto van mijn vriendin.
Deze heeft voordat deze niet meer wilde starten eerst nog wat kilometers gereden, daarna starten lukte niet meer.
Eerst wilde de auto bij vol gas nog wat pruttelen, nu niet meer.
Dingen gecontroleerd:
- Verdelerkap (vervangen)
- Rotor (vervangen)
- Bougiekabels (vervangen)
Wat valt er op te merken:
- Motor krijgt benzine, ruikbaar.
- Accu goed, maar ook met hulp van 2e auto geen resultaat.
- Bougies vonken.
- Luchtfilter is goed (recent nog vervangen)
Motor wil gewoon niet aanslaan. Motor heeft altijd goed gelopen, nooit problemen gehad. Nu start hij helemaal niet meer en weet niet goed waar ik het probleem nu nog moet zoeken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarom is de Motor vervangen?
normaal lucht+brandstof+vonk = starten
distributie timing nog goed, uitlaat niet verstopt?
Staan er markeringen op de tandwielen?
Uitlaat kan ik wel even controleren, had ik zelf nog niet aan gedacht.
Wat ze mij wel nog kon vertellen was, dat de auto de laatste tijd minder zuinig was. Hij luste meer benzine dan bijvoorbeeld vorige winter.
9 jaar
Goed, een update van mijn kant:
Distributie staat goed. Daarnaast de compressie per cylinder gemeten en deze zien er als volgt uit:
1e: 6bar
2e: 6bar
3e: 8.5bar
4e: 2.5bar
Dat is niet helemaal goed meer...
9 jaar
Nee, gewoon slecht.
Dat verklaart wel waarom deze wat MINDER zuinig was.
Ga je de motor nog vervangen ??
Ik moet daar nog even over nadenken eigenlijk. Qua carrosserie is de auto nog helemaal nog niet af en juist nog erg goed. De automaat schakelt ook nog soepel.
9 jaar
Wel opmerkelijk dat nu de tweede motor ook vervangen moet worden.??!!? Dat is niet des Toyotas....... die tweede zal zijn km´s wel gemaakt hebben...
Haha, ik snap nu waarom het ineens om een tweede motor gaat. Haha. Ik had een tactische titel moeten maken. Het is motor van het type 2E.
Wat er nu in ligt is nog het eerste blok zoals hij uit de fabriek kwam rollen in 1986.
9 jaar
Ha ha ik moest ook al lachen om de reacties hierboven.
Toyota gebruikte vaak getallen in dit geval 2E ..
Maar even over je probleem.
Je zegt je hebt een vonk.
Haal luchtfilter eens weg en spuit terwijl iemand start even wat remreiniger of startpilot of desnoods een klein scheutje benzine in de luchtinlaat van de carburateur.
Hij zou dan even kort moet aanslaan wat duidt op een brandstofprobleem
Ik had voor het meten van de compressie al gekeken of ik hem kon starten met wat extra benzine in de luchtinlaat. Dit had geen effect.
9 jaar
[quote=Ralf_Jensen]Ga je de motor nog vervangen ??[/quote]
controleer eens of de tandriem wel op de merktekens staat.
En Johan.......... wat ga je doen?
Dat je een vonk hebt is geen garantie. De vonk moet wel blauw/wit zijn.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar