close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Land Cruiser: Oliedruk Landcruiser

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 D4D

Bij deze landcruiser is de oliedruk weggevallen waardoor de turbo is vastgelopen en waarscijnlijk ook de lagers.
De oorzaak is een verstopte oliezeef, nu beweerd de dealer dat bij ieder olie verversing de oliezeef gecontroleerd danwel gereinigd dient te worden.
Ik heb dit nagevraagd bij een andere dealer en die weten van niets.
Ik heb gelezen dat de zeef bij D4D motoren dicht gaat zitten door roetdeeltjes die weer veroorzaakt worden door lekkend verstuiverzittingen.
Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
De Landcruiser is drie jaar en drie weken oud en heeft 60000 km gereden.

Groet Michael

Geplaatst door

Michael7702 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het gebeurt helaas wel soms ja.
Regelmatige controle van de zeef is geen overbodige luxe !!
Of beter nog , nieuwe verstuiver zittingen monteren natuurlijk.

Mvg

Bstx24 0
badge

15 jaar

hey hallo

de brandplaatjes onder de verstuiver hebben dit probleem veroorzaakt. er is geen service bulletin bij toyota uit gegeven dat de oliezeef iedere beurt gereinigd moet worden. door dit probleem wat wel eens voorkomt kijk ik elke beurt bij een landcruiser naar de oliezeef. dit is dus niet voorgeschreven van toyota uit. ik zou hier gewoon werk van maken bij de toyota dealer en anders toyota nederland contacteren.

mvg rob

robbie f 0
badge

15 jaar

het helpt om bij elke onderhoud een dieselreinigings product bij de brandstof te doen

snoeck 0
badge

15 jaar

Ik vraag mij dan af, waar die oliefilterzeef zit en of dat gemakkelijk is uit te voeren?

jakok03 0

14 jaar

[quote=jakok03]Ik vraag mij dan af, waar die oliefilterzeef zit en of dat gemakkelijk is uit te voeren?[/quote]
er zit een hele kleine carteran onder, om hem goed te reinigen kun je die er onder wegdraaien bij een onderhoudsbeurt.

robbie f 0
badge

14 jaar

Hoi heb dit probleem idd al 2x gehad bij ons in de wp.
Motor total vernield van binnen. Mijn eerste gedachte toen ik aan die motor begon leek wel zand o.i.d in de zeef maar na terug komst van het lab bleken het roetdeeltjes te zijn.

Mijn advies bij olieverversen kijk met een lampje via aftapplug naar het zeefje vertrouw je het niet of zie je een zwarte kool achtige substantie pannetje eraf zit maar met 12 m6 boutjes gemonteerd arbeid valt reuze mee.

Het weegt niet op tegen een complete motor reparatie.

Het enige wat ik gek vind aan de situatie is dat bij de kdj12 het wel voorkomt en bij de kdj9 serie commonrail het niet voorkomt beide bijna iddentieke motoren.

Het rondschrijven bij Toyota heeft al plaats gevonden btw

Marc1977 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Land Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.