Toyota Land Cruiser: Oliedruk Landcruiser

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 D4D

Bij deze landcruiser is de oliedruk weggevallen waardoor de turbo is vastgelopen en waarscijnlijk ook de lagers.
De oorzaak is een verstopte oliezeef, nu beweerd de dealer dat bij ieder olie verversing de oliezeef gecontroleerd danwel gereinigd dient te worden.
Ik heb dit nagevraagd bij een andere dealer en die weten van niets.
Ik heb gelezen dat de zeef bij D4D motoren dicht gaat zitten door roetdeeltjes die weer veroorzaakt worden door lekkend verstuiverzittingen.
Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
De Landcruiser is drie jaar en drie weken oud en heeft 60000 km gereden.

Groet Michael

Michael7702

Geplaatst door Michael7702 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Land Cruiser? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Bstx24 (0) PRO, 14 jaar geleden

Het gebeurt helaas wel soms ja.
Regelmatige controle van de zeef is geen overbodige luxe !!
Of beter nog , nieuwe verstuiver zittingen monteren natuurlijk.

Mvg

robbie f (0) PRO, 14 jaar geleden

hey hallo

de brandplaatjes onder de verstuiver hebben dit probleem veroorzaakt. er is geen service bulletin bij toyota uit gegeven dat de oliezeef iedere beurt gereinigd moet worden. door dit probleem wat wel eens voorkomt kijk ik elke beurt bij een landcruiser naar de oliezeef. dit is dus niet voorgeschreven van toyota uit. ik zou hier gewoon werk van maken bij de toyota dealer en anders toyota nederland contacteren.

mvg rob

snoeck (0) PRO, 14 jaar geleden

het helpt om bij elke onderhoud een dieselreinigings product bij de brandstof te doen

jakok03 (0), 14 jaar geleden

Ik vraag mij dan af, waar die oliefilterzeef zit en of dat gemakkelijk is uit te voeren?

robbie f (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=jakok03]Ik vraag mij dan af, waar die oliefilterzeef zit en of dat gemakkelijk is uit te voeren?[/quote]
er zit een hele kleine carteran onder, om hem goed te reinigen kun je die er onder wegdraaien bij een onderhoudsbeurt.

Marc1977 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoi heb dit probleem idd al 2x gehad bij ons in de wp.
Motor total vernield van binnen. Mijn eerste gedachte toen ik aan die motor begon leek wel zand o.i.d in de zeef maar na terug komst van het lab bleken het roetdeeltjes te zijn.

Mijn advies bij olieverversen kijk met een lampje via aftapplug naar het zeefje vertrouw je het niet of zie je een zwarte kool achtige substantie pannetje eraf zit maar met 12 m6 boutjes gemonteerd arbeid valt reuze mee.

Het weegt niet op tegen een complete motor reparatie.

Het enige wat ik gek vind aan de situatie is dat bij de kdj12 het wel voorkomt en bij de kdj9 serie commonrail het niet voorkomt beide bijna iddentieke motoren.

Het rondschrijven bij Toyota heeft al plaats gevonden btw

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Land Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.