Toyota Celica: olieverbruik

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 143 pk

mijn auto zuipt olie , op 2100 km staat de olie pijl op het minimum.!!!!!!!!!
Weet iemand wat het probleem is en wat dit zou kunnen kosten in de garage ?????

danwen

Geplaatst door danwen (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Celica? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

dat kan aan de zuiger veren liggen en aan de kleprubbers tenminste als je geen uitwendige lekkage hebt.
de kosten hangen af wat er aan moet gebeuren.

groetjes jan.

danwen (0), 17 jaar geleden

Ik heb geen uitwendige lekkage !!
Stel dat de zuigerveren en de kleprubbers moeten vervangen worden heb je dan een idee wat dit kost ? Of is de kost tehoog voor een auto van 6 jaar oud ? De auto heeft maar 70000 km op de teller .!!!

in ieder geval al bedankt voor uw antwoord jan .

groeten Dany V.

Picnic8956 (0), 17 jaar geleden

Forté heeft er middelen voor die de dealer ook aanraadt (Uden). 1 product reinigd (2 busjes, Motor Flush), vervolgens olie aftappen en dan een ander product van forté 1x bij de olie gebruiken(.Oil Fortifier ) Hierdoor worden de groeven bij je zuigerveren gereiningd waardoor deze hun werk eventueel weer betere kunnen doen.

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

danny wat picnic op geeft is zeker het proberen waard want je behaald er goede resultaten mee.

groetjes jan.

tarabeest (0) PRO, 17 jaar geleden

lekt langs de zuigers af, dit is een bekend probleem bij vvt-i motoren
Bij de dealer worden voor dit probleem nieuwe short-blocks gemonteerd(draaiend gedeelte motor)

danwen (0), 17 jaar geleden

De kleprubbers ,zijn dat klepseals ? ? zoja, kan ik dan niet beter de tube van forté seal conditioner gebruiken ?
Daar staat bij op de site :
Vermindert olieverbruik en uitlaatrook ten gevolge van slecht afdichtende klepseals.

Vermindert het lekken van olie langs afdichtingen in een groot aantal autotechnische en industriële toepassingen.

Reconditioneert rubber afdichtingen, O-ringen en keerringen en herstelt de optimale prestaties waar deze verminderd zijn zoals bij hydraulische cilinders.

Voorkomt schuimvorming in de vloeistof

Forté Seal Conditioner is een synthetisch onderhoudsproduct dat rubber reconditioneert waardoor de elastische eigenschappen van afdichtingen die gekrompen en uitgehard zijn, hersteld worden en de bruikbare levensduur verlengd wordt.
Één van de hoofdoorzaken van het verbranden van olie en uitlaatrook bij automotoren is het hard worden van de klepseals, waardoor deze niet meer voldoende afdichten. Dit leidt tot een verhoogde oliedoorlaat tussen klepsteel en klepgeleider, waardoor uiteindelijk meer, moeilijk te verbranden olie in de verbrandings-kamers terechtkomt. Deze lekkage kan ongedaan worden gemaakt door Forté Seal Conditioner toe te voegen aan de motorolie.
of moet ik toch eerst de 2 producten gebruiken die picnic voorsteld ?
Wat is jullie ervaring hiermee ! en waar kan ik dit product verkrijgen ? Ik woon wel in belgie niet ver van de grens .

Groeten Dany V.

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

dany dat kun je ook proberen wat je nu aan geeft en als dat niet helpt dat van picnic je kan het natuurlijk ook in de andere vogorde doen dat maakt niet uit.
waar je het kan kopen weet ik niet zoek het eens op op internet bij forte.
dit proberen is goed koper dan wat tarabeest zegt dit zou ik als laatste optie houden.

groetjes jan.

Picnic8956 (0), 17 jaar geleden

Forté is uitsluitend bij garagebedriijven te koop. Probeer eens wat toyotadaelers(verdelers) in de grensstreek.

tarabeest (0) PRO, 17 jaar geleden

hou je lekker bij de "he mike'' middeltjes komt het wel goed, als het een probleem is dat er olie lekt langs de zuigers kun je doen wat je wilt kom je toch aan een revisie aan het denken.

patrickbotten (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=tarabeest]lekt langs de zuigers af, dit is een bekend probleem bij vvt-i motoren
Bij de dealer worden voor dit probleem nieuwe short-blocks gemonteerd(draaiend gedeelte motor)[/quote]
klopt heb reeds een 10 tal van deze 1.8 blokken gemonteerd, maar heb er na 10.000 km opnieuw moeten plaatsen, grotste oorzaak is bij koude motor te veel te belasten !

Geen 'wonder'-produkten indoen !
Wel karterpan afhalen en lagers controleren !!!!
Van de 10 had ik er 8 waarvan de drijfstang losgekomen is door overmatige speling van de lagers en waardoor deze het motorblok geperforeerd hebben !!!!

Vraag je Toyota dealer meer voor info, dit probleem is bekend bij CELICA en MR !

danwen (0), 17 jaar geleden

Komt toyota tussen in zulke kosten ?? Want je koopt toch geen auto van paar duizend € dat die al na 6 jaar en met 70000 km op de teller al stuk is . Is dit een kinderziekte van toyota ( celica ) ? En is het dan de moeite om dit nog te laten maken als het na 10000 km al terug stuk is ? En kan er mij iemand zeggen wat +- de kosten zijn ?

Dany V.

patrickbotten (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=danwen]Komt toyota tussen in zulke kosten ?? Want je koopt toch geen auto van paar duizend € dat die al na 6 jaar en met 70000 km op de teller al stuk is . Is dit een kinderziekte van toyota ( celica ) ? En is het dan de moeite om dit nog te laten maken als het na 10000 km al terug stuk is ? En kan er mij iemand zeggen wat +- de kosten zijn ?

Dany V.[/quote]
is een uitgebreide waarborg van denk 5 of 6 jaar op.
is altijd moeite om te maken als je de gouden regel toepast :
bij koude motor : RUSTIG !

raadpleeg je toyota-dealer hij kan in samenspraak met toyota misschien tot een commerciele tussenkomst bekomen.

anders kunnen kosten makkelijk 3 tot 4000 euro kosten...........

indien uw dealer niet tot een akkoord kan komen vraag dan een bestek van de verwachte kosten.......
anders stuur je me later een mail, dan zal ik u een offerte aanbieden.

ik heb al verschillende gezet bij ditn model.

niekdekoster (0), 17 jaar geleden

Beste,
Mijn celica uit 1999 zoop ook olie en wel zoveel dat er op een gegeven moment niets meer in zat en wel na een paar duizend km. Blok dus kapot (krukaslagers lagen door het motorblok). Dit was in 2003 dus 1 jaar uit de garantie. Mijn dealer heeft een brief gestuurd naar de importeur om in te komen in de kosten voor een nieuw short blok. De importeur heeft de rekening betaald en die was zo'n 5000 euro.
Achteraf hebben ze toegegeven dat bij snel opwarmen van het blok, de cilinders ovaal worden bij afkoeling. Dus je krijgt te veel speling tussen zuiger en cilinder waarlangs de olie verdwijnt.
Het nieuwe blok blijkt gemodificeerd te zijn en de problemen moeten daarmee uit de wereld zijn.

Celidude (0), 17 jaar geleden

Beste,

Dit probleem komt dus voor bij VVTi motoren van een bepaalde periode, mijn inziens eind 1999-2001?
Ik heb een collega met een Avensis uit 2001, waarbij ook een short-blok is gemonteerd n.a.v. hoog olieverbruik. Ik heb zelf een Celica T-Sport uit 2001, dus met een VVTL-i blok. Moet ik mij ook zorgen maken of komt dit probleem alleen bij VVT-i motoren voor?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Celica of stel zelf een nieuwe vraag.