auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota Corolla 1997: onbalans remkracht trommelrem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 4A-FE, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 81

Bij de apk bleek de rechter handremkabel vast te zitten. Deze is vervangen. Bij herkeuring bleek er onbalans in de remkracht te zijn tussen links en rechts. De handremkabel rechts was helemaal aangespannen en waarschijnlijk hebben de remschoenen een tijd aangelopen (en daardoor waarschijnlijk flink heet geweest). Kan het zijn dat de onbalans in remkracht wordt veroorzaakt door verglazing van de remschoenen? Er is geen lekkage geconstateerd van de remcilinder en de overige remmen functioneren allemaal goed. Wie weet raad?

Geplaatst door

KFAno1 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Aan beide kanten de remschoenen vervangen en goed afstellen.
Trommels goed schoon en vetvrij maken.

Hans4040 1435
badge vip badge

2 jaar

Was het verschil er op beide situaties voetrem en handrem ?
Hoeveel was het verschil ?

links rond de 1500 rechts rond de 550. dat verschil is te groot.en ja beide voet en hand. verder geen lekkages, voor een waarde van 4000 plus wisselgeld zowel rechts als links. In principe functioneren alle remmen goed behalve rechtsachter.

KFAno1 0

2 jaar

Oh ja, remcilinder ook gangbaar en soepel beide kanten op.

KFAno1 0

2 jaar

Het is natuurlijk ook mogelijk dat links te hard remt er wordt altijd gemakshalve gedacht dat het probleem zit in de kant die het minst remt.
Zit de remdrukregeling in de wielremcilinder of heb je op je schutbord een T stuk zitten met daarin de remdrukregeling ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.