Toyota Corolla 1997: onbalans remkracht trommelrem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 4A-FE, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 81

Bij de apk bleek de rechter handremkabel vast te zitten. Deze is vervangen. Bij herkeuring bleek er onbalans in de remkracht te zijn tussen links en rechts. De handremkabel rechts was helemaal aangespannen en waarschijnlijk hebben de remschoenen een tijd aangelopen (en daardoor waarschijnlijk flink heet geweest). Kan het zijn dat de onbalans in remkracht wordt veroorzaakt door verglazing van de remschoenen? Er is geen lekkage geconstateerd van de remcilinder en de overige remmen functioneren allemaal goed. Wie weet raad?

KFAno1

Geplaatst door KFAno1 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 1 jaar geleden

Aan beide kanten de remschoenen vervangen en goed afstellen.
Trommels goed schoon en vetvrij maken.

kaleido 1 (1610) PRO, 1 jaar geleden

Was het verschil er op beide situaties voetrem en handrem ?
Hoeveel was het verschil ?

    links rond de 1500 rechts rond de 550. dat verschil is te groot.en ja beide voet en hand. verder geen lekkages, voor een waarde van 4000 plus wisselgeld zowel rechts als links. In principe functioneren alle remmen goed behalve rechtsachter. - KFAno1 (0), 1 jaar geleden
    Oh ja, remcilinder ook gangbaar en soepel beide kanten op. - KFAno1 (0), 1 jaar geleden

kaleido 1 (1610) PRO, 1 jaar geleden

Het is natuurlijk ook mogelijk dat links te hard remt er wordt altijd gemakshalve gedacht dat het probleem zit in de kant die het minst remt.
Zit de remdrukregeling in de wielremcilinder of heb je op je schutbord een T stuk zitten met daarin de remdrukregeling ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.