Hoi,
Mijn Corolla verso 1.8 uit 2006 loopt stationair erg onregelmatig als hij koud is, daarna loopt hij stukken beter en hij trekt verder ook prima. Ik had al vanalles geprobeerd zoals bougies, bobines vervangen, gasklephuis schoonmaken, compressie meten etc. De compressie was niet beneden de mininmumnorm, maar er is koud wel een behoorlijk verschil (10,5 - 14 -14 -9,5) , daarvoor rijd ik nu met een tank benzine met een toevoeging die dat hopelijk kan verbeteren. Volgens mijn garage en 2 andere monteurs kan dit echter niet de oorzaak zijn van het trillen omdat de compressie verder binnen de normen is, volgens anderen wel weer, dus ik weet niet wie ik moet geloven...
Weet iemand toevallig wat dit potje (zie foto) voor functie heeft dat aan een vaccumslang zit? Kan dat eventueel ook de oorzaak zijn? Heef iemand nog andere ideeën?
PS Bij Toyota zei een monteur dat ik ook het inlaatspruitstuk schoon moet maken maar daar kom ik heel lastig bij omdat er 4 injectoren van de gasinstallatie op zitten, weet iemand of dat wel zin heeft, mij lijkt de opening rond de gasklep toch veel bepalender kwa precisie dan die grote lucht kanalen in het spruitstuk, of zitten daar ook smalle doorgangen in ergens die verstopt kunnen zitten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik vrees toch dat je met een scope moet gaan kijken welke cilinder er koud slechter meewerkt, en of het idd 1 cil is die de klacht veroorzaakt. kun je ook zien of de cilinder met minder compressie jou probleem veroorzaakt.
even terzijde, je hebt nu 3 topics lopen over 1 klacht. dat maakt het niet overzichtelijker.
Het is jammer dat je geen antwoord op mijn nieuwe vraag hebt gegeven , inmiddels heb ik zelf uitgevonden dat het om het carbon filter vapour canister gaat dat onderdeel is van het EVAP systeem. En een van de symptomen van een niet sluitend ventiel in dat systeem is blijkbaar precies wat ik ook heb: slecht stationair draaien en slecht starten als die klep altijd open zou staan. Het enige dat ik nu niet zeker weet is of dat kan gebeuren zonder foutcodes? Misschien slijt zo'n koolstof vat sneller als je op LPG rijdt, of werkt dat systeem dan alsnog hetzelfde door de benzinedampen aan de motorinlaat toe te dienen via dat ventiel? ;)
2 jaar
Tjah, als er niemand meer reageert na 3 berichten van mij dan open ik een nieuw topic omdat het dan lijkt alsof er niet meer naar gekeken wordt...het lijkt sowieso alsof er meer 2 mensen op dit hele forum actief zijn. :D
2 jaar
Voor de geinteresseerden met een soortgelijk probleem, het waren de kleppen, de klepspeling aan de uitlaatkleppen was bij een aantal kleppen zelfs 0 , veel te strak dus. Nu loopt hij weer prima, geen motorschade dus gelukkig.
Bij LPG inbouwstation Pouls in Baarlo werd als enige gelijk de juiste diagnose gesteld nadat ik bij 2 garages hier in mijn eigen woonplaats naar de auto heb laten kijken en geld uitgegeven heb en zelf ook al het nodige van de standaard zaken had geprobeerd hierboven.
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar