👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Klant heeft dus 2 dagen ermee gereden. gisteren was er ineens P2002 teruggekomen.
Het volgende is al vervangen:
EGR en inlaatspruitstuk is compleet schoongemaakt
DPF gaf met APK 1.3miljoen pm deeltjes
Na vervangen 5000pm
- DPF gereset via Techstream na vervangen
- DPF (imitatie)
Originele heb ik gehouden niet weggegooid
- drukverschil sensor deze gaf eerst -0.1Kpa nu 0.1Kpa
- EGT is ook vervangen met een originele gebruikte maar de diagnose blijft tussen de 1000C en 10000C zeggen (wellicht ook kapot?)
-5de injector is lichtjes lek ook vervangen met originele hielp niet
de oude was 7.9ohm en nieuwe 7.2ohm
Nu is de vraag. Waarom blijft die eerste 10min roken wit en erna stopt die en geeft P2002 aan?
Welke waardes moeten nog worden uitgelezen om achter te komen wat is mis is?
Het kanaal waar de 5de injector inzit raakt soms ook verstropt door een brok roet. waardoor de brandstof moelijker kan vernevelt worden. Dus hij blijft meer en meer mazout inspuiten. Dus er komt uiteindelijk teveel in. Vandaar misschien de witte rook. Na 10 minuten stopt dit zeg je. Nadat er te weinig reactie komt zal de ecu de Foutcode terug geven van de roetfilter. P2002. Ik weet echter niet meer of je dit gaatje zo kan nakijken of de uitlaat collector eraf moet. Ik heb al wel zo'n brok roet gezien. Maar dit is al wel een tijd geleden. Dit was toen bij een IS220d van Lexus. 2.2 is bijna dezelfde motor. Veel succes ermee.
2 dagen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
https://www.fcd.eu/blog/post/2096
1 week