👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
We hebben recent voor een klant deze auto geimporteerd. Recent is de accu leeg gelopen
Hierbij heeft de klant zelf geprobeerd te wisselen en was vergeten het contact uit te zetten met wisselen. Hierdoor kwamen vonken daar vrij bij de min en heeft de 140A hoofdzekering opgeblazen
Men heeft ook geprobeerd de zekeringkast binnen te resetten aangezien de startmotor niet draaide
oplossing hoofdzekering 140A doorgebrand en deze vervangen.
Nu komt de vraag.
Moet de zekeringkast binnenin worden ingeleerd wanneer de dikke witte kabel is losgekoppeld?
Kennelijk heeft men nu geen:
Stuurbekrachtiging
VSC
remvloeistof lamp zowel geel als rood
Snelheidsmeter
koelvloeistoftempratuur
airbag
toerenteller
en ook geen cruise control
Nu hebben we al een andere zekeringskast erin gezet en geprobeerd maar is het zelfde
Dus de oude weer teruggezet.
Weet iemand of de accu loskoppelen voldoende is voor 1uur of moet het met diagnose worden gedaan?
Mee eens, alles wijst op accu verkeerd om aangesloten. Diodebrug in de dynamo staat in doorlaat richting als je de accu ompoolt, da's praktisch een complete kortsluiting. De dynamo zal dan ook waarschijnlijk stuk zijn nu. En de nodige elektronica als je pech hebt. Begin maar eens met alle zekeringen door te piepen.
20 uur
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
Het lijkt mij eerder een gevalletje accu verkeerdom aangesloten , ook al staat contact aan dan nog lijkt me het stug dat een 140 a zekering er uit klapt .
Zou eens verder kijken en de auto uitlezen of er niet meer stuk is.
21 uur