Toyota Avensis: rammelen motor of in/uitlaat

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: d4d

Ik ben sinds 4 maanden in het bezit van een avensis d4d uit 2002 met 155 000 km op de teller; auto rijdt heel comfortabel maar sinds enkele weken hoor ik een rammel bij volgas geven, deze rammel is er niet als ik zachtjes gas geef. Er is geen verlies van vermogen en ook geen witte of zwarte rook van de uitlaat. Heb de uitlaat nagekeken en een hitteschildje terug vastgemaakt, maar de rammel blijft; deze lijkt van het motorblok te komen. Heeft er iemand een idee vanwaar dit kan komen? mvg, Bas

toyo123

Geplaatst door toyo123 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

demonteur (0) PRO, 14 jaar geleden

Waarschijnlijk zit het in het inlaatspruitstuk. Zie de andere topics met dezelfde klacht.
Het kan geen kwaad, maar het kan wel irritant zijn.

toyo123 (0), 14 jaar geleden

Het lijkt inderdaad van het inlaatspruitstuk te komen, is er voor de diesel (d4d) dezelfde oplossing met de parker tussen de 2de en 3de cilinder van het inlaatspruitstuk. grt.

toyo123 (0), 14 jaar geleden

Re: Ik bedoel de 3de en de 4de cilinder.

demonteur (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik vermoed dat je inderdaad dezelfde oplossing voor de d4d kunt toepassen. Kan iemand anders dat bevestigen?

Jim Broerse (0) PRO, 14 jaar geleden

nee dit kan niet bij een diesel.
De oplossing van het parkertje werkt alleen bij de kunstof inlaatspruitstukken van de VVTI benzine motoren

gr jim

Nico8119 (0), 14 jaar geleden

Misschien ligt er iets los onder de motorkap. Ik heb bij een oude Corolla weleens gehad dat de luchtinlaat lag te rammelen bij bepaalde toerentallen.

toyo123 (0), 14 jaar geleden

update: sinds gisteren werd het rammelen veel feller en trillingen in het koppelingspedaal, waarbij ik dacht aan de drukgroep van de koppeling die defect was. Vandaag na bezoek aan toyotadealer blijkt dit te kloppen, drukgroep, koppeling en vliegwiel!!!! moeten vervangen worden. Dit kost 1600 euro. Na 15 jaar goede ervaringen met toyota (corolla's) ga ik mijn mening nu toch moeten herzien; vergis ik mij of is de kwaliteit van vroeger er toch niet meer. groet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.