Ongeveer 2 weken geleden moest ik een noodstop maken op de snelweg wegens een kettingbotsing voor mij. Hier viel het mij op dat mijn Corolla E10 uit 1997 scheef remde. Er blokkeerde ook maar een voorwiel.
Tijd voor een beurt!
Ik heb de auto naar de garage gebracht voor een grote beurt en heb meteen de remmen na laten kijken.
Op een van de achterremmen was een veer afgebroken, deze zijn voor alle twee de remmen vervangen. Helaas remde de auto nog steeds scheef
Vanuit de garage werd geopperd dat de hoofdremcillinder intern lek zou zijn. Aangezien ik al voor 650 euro in de auto had geïnvesteerd, en de auto waarschijnlijk binnenkort de deur uitgaat ben ik op zoek gegaan naar een vervangende remcillinder.
De hoofdremcillinder was snel gevonden. Aangezien het een 2e hands cillinder was heb ik deze goed schoongemaakt en de rubbers (Van de plunjers nagekeken).
Gisteren heb ik de hoofdremcillinder vervangen en het remsysteem Op de ouderwetse manier ontlucht. Helaas :-( de auto remt nog steeds scheef.
Ik vraag me nu even af wat er nog meer aan de hand kan zijn. De syptomen in het kort:
- Het rempedaal zit heel erg laag onderin. Ik kan bijna tot de bodem trappen.
- Wanneer ik het rempedaal eenmaal indruk remt de auto heel erg scheef.
- Wanneer ik het rempedaal tweemaal indruk remt de auto recht en goed.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Scheef remmen betekent dat 1 van de remmen niet goed werkt. Aangezien het meeste met de voorwielen wordt geremd, zal het probleem in de voorremmen zitten. Ik zou als ik jou was de remtangen aan de voorkant helemaal schoonmaken en de zuigers een paar keer indrukken en met het rempedaal weer naar buiten drukken. Zo maak je ze weer gangbaar. Kijk ook of er veel roest aan de zuiger zit. Als er veel roest aan zit, dan zou ik een andere remtang monteren. Tweedehands kosten die een paar tientjes. De remtang kan wel behoorlijk vast zitten aan de fusee. Bij mijn Corolla heb ik er een el-cheapo dop en verlengstuk op stuk gedraait.
jeroen wat nico zegt is 9 van de tien keer het probleem .
Inderdaad schoonmaken bevestigingsvlakken eventjes een vijl langs halen en daarna eventjes een beetje kopervet op deze vlakken zodat de remblokken vrij kunnen bewegen in de klauw .
Op de lange duur gaan de blokken klemmen tegen de schijf .
Wat ook wel eens wil gebeuren dat de remslang inwendig slecht is en wel remt maar de olie niet terug laat lopen en dus gaat klemmen tegen de schijf .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar