👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Ik heb een paar weken geleden een yaris gekocht. Bij de vorige eigenaar is een half jaar terug de koppakking vervangen omdat de kachel het niet deed. Ik ging vorige week op vakantie en tijdens het oprijden van de bergen en soms al op vlakke wegen bij >110 km p uur, ging het rode lampje branden van dat de motor te warm werd. Lampje ging na een tijdje vanzelf weer uit (heb ondertussen ook de kachel aangedaan, misschien dat dat ook hielp). Koelvloeistof gecontroleerd, dit was goed. Mijn vader denkt dat de koppakking weer lek is.
Ik denk zelf dat dat ook zo is maar ik verwacht dat er een onderliggende andere oorzaak is. Waarom zou een koppakking anders opnieuw lek worden?
Daarom mijn vraag, is dit een bekend probleem? Weet iemand wat een diepere onderliggende oorzaak kan zijn?
Alvast bedankt!
Groeten Martine
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een diesel wordt niet zo heel gauw warm. Dus als daar een rood lampje gaat branden is doorrijden niet echt slim.
Lekke koppakking kun je zo laten testen met een co-snuffelaar.
Wordt de radiateur wel warm? Gaan de koelvinnen wel aan?
Ja de radiateur wordt wel warm en koelvinnen gaan aan. Misschien een scheur in de cilinderkop?
14 jaar
Verschil tussen een scheur in de kop, het blok of een lekke koppakking kan ik hiervandaan niet zien.
Effect is bij alledrie hetzelfde. Heet lopen en vloeistof er uit persen. Bij jou blijft het niveau echter goed?
Zou de waterpomp kunnen zijn die niet genoeg pompt. Ik las in een andere topic dat de kachel het nu ook niet echt goed doet?
Of in theorie kan de temperatuur meting die het lampje aan zet defect zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar