Ik heb sinds 8 maanden een avensis 2000td met 190000km op de teller. Als ik hem start en stationair laat draaien gaat de motor zeer hevig schokken.Zeker wanneer men de ventilatie-aanjager aanzet,dan gaat de motor iets sneller draaien(1200 toeren)en gaat de motor nog feller schudden. Het is zelfs in de wagen zeer goed te voelen. Dit shudden blijft ongeveer 8 min duren tot de motor bijna op bedrijfstemp is.Eenmaal de wagen warm is is het trillen weg op stationair,maar voelt ik het nog bij het rijden onder wijnig belasting rond de 2200 toeren.Weet iemand aub de oorzaak van dit probleem want ik wordt er wild van! Ditmaal ben ik echt niet zoo tevreden over mijn toyota.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk EGR klep vuil of defect.
Dat dacht ik ook op de eerste plaats.ik heb deze klep nagezien en zelfs afgekoppeld van de vacuumleiding zodat deze niet meer werkt.Het schudden blijft duren. nog iemand een idee?
20 jaar
Die motoren hebben regelmatig te maken met scheuren in de cilinderkop.Het zou eventueel kunnen dat dit bepaalde vervormingen veroorzaakt zolang de motor nog koud is.
Indien dit uitgesloten is denk ik ook nog aan de dieselpomp die fout regelt. Ik zou toch maar eens naar een Toyotadealer gaan.
20 jaar
Normaal gezien is deze cilinderkop al vervangen geweest onder garantie. De dieselpomp zou wel kunnen,ik heb ondertussen het zelfde probleem ontdekt bij iemand anders(www.carina-avensisclub.nl)en hier zou het opgelost zijn nadat een nieuwe ditributieriem opgelegd was. De oude riem had een te losse spanning waardoor de inspuittiming fout was.Dit klinkt logisch,maar 1 ding zit mij nog dwars,ik dacht dat de stand van de van een elektronische pomp niet zoveel belang had omdat hij zijn timing regelt aan de hand van een sensor.of ben ik mis?
20 jaar
Ik denk dat het bij Toyota niet anders is als bij bv VW.
Deze hebben bij de oudere TDI's ook electronisch gestuurde pompen en toch dient de timing heel nauwkeurig ingesteld te worden omdat ze anders ruw lopen.
.
20 jaar
Heb ook avensis td uit 1998 (nu 150dkm), loopt onregelmatig bij exact 2000 toeren bij rustig wegrijden 's morgens, koude motor, niet bij starten. De d-riem was al recentelijk vervangen (bij 100dkm), evenals cilinderkop. Dus dat is het vermoedelijk niet.
ANWB melde na keuring dat brandstof pomp niet goed was. Dealer ontkende dat (wat doe je dan als leek...). Dealer vond onregelmatig lopen ook maar gezeur, of dat het in het wegdek zat. Na garantie dealer wel deur gewezen (dit waren niet de enige punten ...), maar motor loopt nog steeds onregelmatig bij 2000tpm. Probeer nu dit toerental zo veel mogelijk te vermijden voor zover mogelijk.
20 jaar
Ik ga mijn riem vervangen en zal jullie op de hoogten houden! De CV afstandsbediwevbening werkt ook af en toe niet, batterijen zijn vervangen ,terug gecodeerd met contakt en deur en er hangt niets aan mijn sleutel. Zou iemand weten weten waar dit kan aan liggen? Weet iemand nog een website als deze?
20 jaar
Heb er ook last van. "Avensis kwaal", als iemand wat weet hoor ik het graag. Dealer weet geen oplossing. Heb kopie van inlezen meegekregen, kan het nu zelf. Nu 2 maanden zonder problemen (even afkloppen ...), maar er was een tijd dat ik iedere 2 weken bij de dealer stond.
20 jaar
Zoals ze gezegt hebben,heb ik mijn riem vervangen.Ik merkte op dat de oude riem vrij los hing,en kon het probleem volgens mij wel degelijk aan dit liggen. Nu loopt de motor als een klokje zelfs als hij koud is! Als ik u ben Jelle zou ik de spanning van de riem samen met de EGR klep nog eens nazien.
20 jaar
bedankt voor de tip, daar laat ik binnenkort zeker even naar kijken! Overigens stopte de afstandsbediening de dag na mijn mail weer .... (weer ingelezen daarna).
20 jaar
ik bedoelde de verstuivers. Overigens houdt hij er ook nog rekening mee dat er iets met de kleppen is.
20 jaar
De garage (overigens geen dealer) merkte de inderdaad direct op. Ze denken eerder aan een verstopte inspuiting (of hoe heet zo'n ding), waardoor de motor tijdelijk op 3 cilinders loopt, dan aan de distributieriem. De distributieriem zou volgens hen mogelijk een tandje verkeerd kunnen staan. Dit nakijken kost echter veel tijd, en is dus best prijzig. Ze hebben nu eerst iets in de diesel gedaan waarmee mogelijk dat inspuitding schoner zou worden. Het is dus nog even afwachten.
20 jaar
Na de 160dkm beurt lijkt het verdwenen :-). Omdat het controleren van de d-riem wel wat tijd kost (en dus duur) had de garage dat nog niet gedaan. Maar nu lijkt de trilling dus weg, misschien was het een vuile filter oid? (sommige filters worden om de 40dkm vervangen en waren nu dus weer aan de beurt).
20 jaar
trillingen bleken toch niet niet te zijn, maar nu met nieuwe d-riem is het dus wel echt weg!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar