Dag colega's,
Deze auto heeft met de achterzijde in de sloot gelegen en had behoorlijk wat waterschade. Alles is inmiddels gerepareerd. Het volgende probleem bleef: Motor slaat niet meer aan dwz: eerst lijkt de motor aan te slaan maar dat duurt maar even waarna hij dus echt niet meer aanslaat. Hebben inmiddels de computer vervangen( we dachten dat die ook misschien door de waterschade was aangetast) maar het probleem blijft. Is het misschien zo dat de computer ingelezen moet worden op de sleutel/startblokkering zoals sommige merken hebben?? Graag hoor ik wat meer.
b.v.d Jerry
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien een suggestie: heeft de tankopening ook onder water gestaan?Dus water ipv diesel in de brandstofpomp of is er een nieuwe tank onder gekomen?
Volgens mij niet maar ik heb de auto niet letterlijk in de sloot zien liggen, de auto is bij ons zo door de sleepdienst gebracht. Maar ik vind het zeker de moeite waard om dat te onderzoeken, ik had hier nog niet aangedacht (zat teveel elektronisch te denken). Bedankt voor de tip, dat ga ik morgen meteen uitzoeken.
mvgr Jerry
Zit er niet een zgn botssensor oid. Die de brandstoftoevoer afsluit na een aanrijding??
Het is maar een suggestie......
Grtz, Steven
20 jaar
je moet in de dlc3 stekker (deze bevindt zich achter het centenbakje aan de linkerkant thv je linkerknie) het 4de pootje van linksboven verbinden met het 4de pootje van rechtsonderen doorverbinden met b.v een paperclip en dan het contact een half uur aan laten staan.
mocht het toch niet lukken de dealer kan zien met een tester of de computer de sleutel herkend
Sleutels kun je ook inleren zonder testkast daar is een procudure voor dat weet de dealer ook
een botsensor zit er niet op
en van dat pinnetje doorverbinden op de dlc stekker is ook een service brief van
het handigste lijkt mij als alles watervrij is
even uit te lezen met de tester
Is het probleem al opgelost en wat was het nou?
wat houdt dat pinnetje in op die stekker?
Reset je daar de boel mee of zo?
Nog bedankt voor al de reacties, door "drukte" was ik vergeten nog te reageren... Probleem is inmiddels opgelost: Het doorverbinden van 2 aansluitingen in de dlc3 stekker zou achteraf ook de oplossing geweest zijn omdat het inderdaad een kwestie was van opnieuw inlezen. Helaas wilde de toyota-dealer ons niet die info-bevestiging geven dus moesten/hebben we de auto op de ambulance naar de dealer gebracht die met de testkast de auto snel weer aan het lopen had.
Maar hartstikke bedankt voor de hulp en de info !!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar