Toyota Corolla: Spanrol/looprol distributieriem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2CE

Mijn corolla staat nu bijna op 200.000 km, dus wordt het weer tijd voor een nieuwe distributieriem. De laatste keer dat hij vervangen is was op 120.000 km inclusief looprol en spanrol. Volgens mijn dealer zou ik de rollen nu best nog kunnen laten zitten (doen zijn blijkbaar ook), maar is dit wel verstandig? Ik zit er niet op te wachten dat straks op bijvoorbeeld 250.000 km de boel kapot draait. Mijn gevoel zegt vervangen, maar misschien dat iemand anders en ervaring mee heeft?

Double G

Geplaatst door Double G (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

Laat hun even 'n papier tekenen waarin ze verklaren gratis de motor te repareren mocht de boel toch in de soep lopen door 'n kapotte rol............
Vervangen dus.

Gr.

Nico8119 (0), 17 jaar geleden

Looprollen altijd vervangen. Ze hebben er al heel wat rondjes op zitten. Overweeg ook om de waterpomp te laten vervangen als je nog lang met de auto wilt rijden. De mijne draaide bij 330k km in de soep en dat was een dure reparatie van bijna 500 euro omdat er ook een stuk van de motor was afgebroken. 'Gelukkig' gebeurde het redelijk dicht bij huis zodat ik de auto op eigen gelegenheid kan slepen, anders kwamen die kosten er nog eens bij.

Picnic8956 (0), 17 jaar geleden

Als je gevoel al zegt vervangen is de keuze niet moeilijk. De dealer geeft vaak aan als ze nog goed zijn laten we ze zitten. Een waterpomp vervagen als de boel al los ligt zijn ook een paar tientjes extra. Als je van plan bent nog flink wat kms te maken zou ik alles vervangen. In het geval van een vroegtijdige vervanging lijkt het advies van een dealer me zinvol maar een setje kost ongeveer 150 euro dus gewoon mee vervangen. (hbase.nl prijs)

Toyota11662 (0) PRO, 17 jaar geleden

De spanrol zou ik altijd laten vervangen bij een diesel, tevens adviezeren ze dit ook bij Toyota geloof ik

Michiel7811 (0), 17 jaar geleden

Voorzichtige mensen,

Ik heb ook een 2CE uit 98. Orginele toyota rollen kun kunnen gemakkelijk een extra rondje ditsributieriem blijven zitten als ze geen speling vertonen. Ook erg gebruikelijk is alleen de keerrol te vervangen, deze wordt het zwaarst belast. Toyota rollen zijn duur, en niet voor niets.
Trouwens, waarom zou je NU na 80.000 km de boel vervangen. Als je voorzichtig aan wilt doen. Vervang dan volgens boekje na 100dkm icm rollen.
M

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.