stationair toerental schommelt hevig als de motor warm is ,(koud loopt hij dus goed) klepje op de klepdeksel is goed vacuumslangen zijn ook goed, er zit genoeg koelvloeistof in, wat kan dit probleem nu zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het eerste waar ik aan denk is een defecte koelvloeistof temperatuur sensor .
succes .
Kan ik mij bijna niet voorstellen, ik heb het probleem wat jij noemt wel bij andere auto's gehad, maar dan verzuipen ze meestal in de benzine.
Maar ik zeg niet dat het onmogelijk is.
11 jaar
Gasklephuis vervuild , of toch valse lucht (vacuumlek inlaat trajekt) , zou ook heel goed mogelijk zijn .
Spuit eens met remmen reiniger rond de aansluiting van het inlaat spruitstuk bij draaiende motor , als de motor hierop reageerd heb je een vacuumlek .
Gasklephuis kun je inwendig reinigen met remmen reiniger .
Het gasklephuis had ik al schoongemaakt met remmenreiniger, maar remreiniger rond het inlaatspruitstuk nog niet, dit ga ik ook nog even proberen, je hoort nog wel weer over hoe het gaat,
11 jaar
Heb zelfde probleem met starlet P8. 2E-E motor. Bij koud weer gaat het beter,bij warm weer helemaal slecht,draait iets te snel stationair, motor stilleggen en weer opstarten,toerental te laag of. Valt bij warm weer zelfs stil. Na een paar honderd meter te rijden draait hij weer iets te snel. Koelvloeistofsensor en vacuumsensor reeds vervangen,merk sinds kort dat solenoideventiel ( links van motor op steun ) lawaai maakt als hij te traag draait.
8 jaar
[quote=Brunootje36]Heb zelfde probleem met starlet P8. 2E-E motor. Bij koud weer gaat het beter,bij warm weer helemaal slecht,draait iets te snel stationair, motor stilleggen en weer opstarten,toerental te laag of. Valt bij warm weer zelfs stil. Na een paar honderd meter te rijden draait hij weer iets te snel. Koelvloeistofsensor en vacuumsensor reeds vervangen,merk sinds kort dat solenoideventiel ( links van motor op steun ) lawaai maakt als hij te traag draait.[/quote]
Heb je al de dingen al gecontroleerd die je toegereikt zijn op het starlet forum ?
Dit is een model met carburateur. Deze hebben membrantjes in die wel eens neiging hebben om te scheuren.
8 jaar
De 2E-E is een multipoint injectisysteem .
De 2E is carburatie .
Heb zo ongeveer alles nagemeten en gecheckt wat hier vermeld is...blijven mij nog twee opties over...heat switch vervangen ofwel komt het probleem van de ecu zelf...
8 jaar
ok dandc was ik in de war.
8 jaar
Bruno de ecu is wel het laatste wat je moet bedenken dit is zo simpel transistorcircuitje praktisch hufterproof.
Onregelmatig stationair is te wijten aan de onderstaande dingen .
Zoek het bijv in de simpele verouderde onderdelen als gescheurde of slecht sluitende slangetjes.
Inlaatsysteem slecht sluitend (valse lucht)
Vervuild brandstofsysteem (injectoren ) inlaat vervuild .
Onstekingstijdstip verlopen.
Kleppen stellen knappen ze ook van op !!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar