auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota Mr2: Te hoge uitstoot CO, oplossing nodig!

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i Gti 16v

Mijn auto is vorige week APK gekeurd en is afgekeurd vanwege de te hoge uitstoot van CO gassen. Vorig jaar had ik precies hetzelfde, en toen heb ik de lambdasensor (lambdasonde) vervangen, wat het probleem toen verholpen heeft. Dit jaar heb ik dus hetzelfde gedaan (sensor vervangen) en alhoewel dit wel effect gehad heeft, is het nog niet voldoende. De uitstoot is teruggedrongen van 7% naar 2% bij stationair draaien. Bij ongeveer 2500 tpm klimt de uitstoot weer naar 5% en hoger. Ik heb begrepen dat een vies luchtfilter en een lek in de vacuum slangen een oorzaak kunnen zijn, maar voor zover ik met mijn blote oog kan zien heb ik geen scheurtjes of slecht verbonden vacuum slangen en het luchtfilter is vrij nieuw (half jaar).

Wellicht heeft iemand een idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen. Ik ben zelf geen monteur, maar heb wel de mogelijkheid en voldoende kennis om zelf aan mijn auto te kunnen sleutelen. Aangezien mijn APK nu verlopen is, is er wel enige haast bij. Mijn garage zelf heeft uiteraard wel de mogelijkheid het te repareren, maar ze zijn zo vriendelijk om mij eerst de mogelijkheid te bieden het zelf op te lossen om hem daarna gratis te laten herkeuren. Zij zijn geen Mr2 experts en dus zullen zij veel tijd moeten besteden in het uitzoeken van mogelijke oorzaken wat veel (onnodig) extra kosten voor mij kan opleveren.

Geplaatst door

Christopher (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het goedkoopste is een brandstofreiniger toepassen meestal heeft dit effect op het co dat na 10 min rijden omlaag gaat maar het belangrijkste staat hier niet bij hoe hoog is de hc waarde dit geeft aan of de verbranding in de motor goed gaat en geeft goed aan de gehele staat van de motor tot en met de zuigerveren
de volgende stap die je kan nemen is een motorflush om de zuigerveren weer helemaal goed te laten werken kijk maar eens op de site van forte ik denk dan dat een heleboel duidelijk wordt

andreas08 0
badge

16 jaar

Wat is dat precies, de HC waarde? Wordt dit ook tegelijk met de uitstoot van CO gemeten?

Christopher 0

16 jaar

hey hallo

heb je een orginele of een universele lambdasensor gebruikt? als je een universele hebt gebruikt draai dan de twee signaal draden eens om. ik heb dit zelfde meegemaakt met een corolla van 1994. die had het zelfde en zat een universele in en die draden zaten verkeerd om gemonteerd. verwacht je niet dat het invloed kan hebben maar toch is het zo

mvg robbie f

robbie f 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota MR 2 of stel zelf een nieuwe vraag.