Toyota MR-2: Te hoog co%

Bouwjaar: 1986

Deze mr-2 heeft een veel tehoog co%(8%),de inspuittijd is min.7Ms en word ook niet minder, lamdba sensor en luchtmassameter zijn vernieuw.Alle electrische waarden zijn vanaf de ECU gecontrolleerd met een autocom set.Brandstofdruk is goed,verstuivers zijn goed)

(motor type 4A-GE ELC,USA model)

schaap10795

Geplaatst door schaap10795 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota MR 2? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

marrewijk (0) PRO, 20 jaar geleden

hoe is de rest van je 4 gas waarden? HC, 02, etc

schaap10795 (0) PRO, 20 jaar geleden

4 gas meting oude luchtmassa meter(meetarm is beschadigd en de stelschroef is gebruikt)

10% co 8% co2 500 ppm hc 0.6% o2 lambda-getal 0.7 en 0.9V



4 gas meting andere luchtmassa meter(stelschroef is verzegeld)

11% co 4% co2 5400 ppm hc 6% o2 lambda-getal 0.7 en 0.9V



alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Accupool al eens losgekoppeld,kan namelijk wonderen verrichten.Computer komt weer in fabriekswaarde te staan.Maak daarna een goeie proefrit en controleer de waardes weer opnieuw.



Siem Bijman (140) PRO, 20 jaar geleden

Controleer de brandstofdruk eens.Als deze,door wat voor oorzaak ook, te hoog is zal dat ook een te hoog percentage CO geven.BV retourleiding verstopt oid.

schaap10795 (0) PRO, 20 jaar geleden

Accu is al vaak los geweest en de foutcode's zijn ook gewist, de brandstofdruk is goed(2bar).

Het probleem zit in de inspuittijd want die is min 6ms, alle andere sensoren geven het juiste signaal.

Niels8175 (0) PRO, 20 jaar geleden

er staat mij iets van bij,dat dezelfde vraag+oplossing stond in een autoweek(het blad,bij klokje rond) van deze maand....

had hetzelfde probleem.

maar weet zo niet meer wat het was..dus als je nog een oude autoweek hebt liggen.....

niels

Wouter v.K. (0), 20 jaar geleden

Heel bekend probleem, zelfs dealer kan er niets aan doen. Wij hebben er al meerdere gehad maar allemaal met te hoog CO. Probleem zal er ondanks alles in blijven zitten.

jan5047 (0) PRO, 20 jaar geleden

En hoe doet men het met de APK keuring??????????????????

gt-tyn (0), 20 jaar geleden

Werkt de egr klep??

dupl-u-15882-5dd1489100b8d+dexter (0), 18 jaar geleden

Geef eens bij draaiende motor en met aangesloten CO meter
met een ijzeren hamer voorzichtig een klap op de brandstofdruk regelaar. Controleer dan meteen het CO zonder ergens aan te zitten. Is het CO nu goed vervang dan de brandstofdrukregelaar.
Dit probleem komt vaker voor bij multipoint injectie motoren.

j.senden (0), 18 jaar geleden

Al eens gekeken of het de orginele Katalysator is en niet een nepper ?
Er worden ook race kats verkocht met 200 cellen deze drukken wel de CO maar niet volledig.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota MR 2 of stel zelf een nieuwe vraag.