hallo,
Ik heb de auto van mijn vrindin nader bekeken toen ze mij heeft ingelicht dat de motor te veel brandstof verbruikte. Bij nader inzien zag ik dat de wagen die ze net onlangs gekocht heeft zeer slechte onderhoud heeft gehad, met name de olieniveau lag onder min.; de luchtfilter zo zwart als iets, de contactpunten goed ingebrand enz.. Nu heb ik een vraag om de specificaties van het voertuig zoals de oliehoeveelheid en het type viscositeit, koelvloeistof hoeveelheid, de graden van het ontstekingsmoment, de ohmse weerstand van de hoogspaningskabels, de contactpuntafstand en de electrodeafstand van de bougies. het is een starlet van '89 motor 1L.
Ik dank u zeer voor dit attentie,
Groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
olie 3,5 l 15/40
koelvloeistof 4,7 l
contacthoek 50-54° / contactpunt 0,45 mm
bougies 0,80 mm
voorontsteking 5° / 950 tr zonder vacuum
kleppen in 0,13 koud/0,20 warm uit 0,18 koud/0,30 warm
Dank u harry, zou je nog de ohmse weerstan kunnen achterhalen voor de hoogspangingskabels. Ze zien echt heel veroudert uit.
Ik dank je eerder
Groetjes
19 jaar
Heb ik niet. Ontstekingskabels vervangen kan zeker geen kwaad als ze er al verouderd uitzien.
Is het bij dit type starlet niet zo dat ze zowel in als uit bij koude motor 0.18 moeten zijn en warme 0.20. Dit is toch nog het oude type???
Je hebt gelijk. Bij het overschrijven heb ik de gegevens van het oudere type tot '85 gegeven.
Zet hier dan maar ineens de correcte gegevens, hopelijk zijn de grote werken nog niet begonnen.
olie 3,2 l 15/40
koelvloeistof 4,6 l
contacthoek 48-56° / contactpunt 0,45 mm
bougies 0,80 mm (1.1 mm voor de 1300 motor)
voorontsteking 5° / 950 tr z vacuum (800 tr 1300 cc)
kleppen in 0,18 koud/0,20 warm - uit 0,18 koud/0,20 warm
Maakt verders niet heel veel uit... Was ook niet om je een hak te zetten bedoelt alleen zag ik het zo staan en dacht dan heb ik ze toch altijd erg fout gezet. Ik zet ze namelijk koud op 0.19 zodat ze ietsjes te ruim staan. Iets wat te ruim kan geen kwaad namelijk Alleen zo strak af gestelde kleppen is ook weer niet goed. Gaat toch op ten duur hele dure kosten maken. Voor de rest dacht ik dat deze motoren het prettiger vinden om 10w40 te krijgen. Is wel nagenoeg het zelfde... Vraag me ook niet het verschil exact. Ben geen "automannetje
Bedankt gasten, heb ze nu betet gezet, het is alleen dat ie van ergens nog valse lucht aanzuigt en kan de co regeling niet bereiken met men schroevendraaier omdat er een soort borging nog opzit, heb een co gehalte van 0,3 % lamda waarde van 1,1. Daarom stuttert die nog al
Groetjes
19 jaar
Je kan eens kijken of je ontstekings tijdstip goed staat. Waarschijlijk heb jij ook een xl soleil uitvoering.
Wij hadden dit geintje met onze starlet. Die stotterde ook enorm. Verbranding in de uitlaat etc. etc.
groet
Ik heb ze op 10° voor b.d.p. gezet, maar wel gebruik gemaakt van een controlelamp, omdat ik geen stroposcoop-meter in huis heb.
Groetjes en bedankt voor uw reactie
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar