De temperatuurmeter loopt nu en dan hoog op, in het rode, en zakt vervolgens weer vrij snel tot een nomaal nivo.
Dit gebeurt zeer onvoorspelbaar, maar (nog)niet bij stationair of rustig rijden.
Het kan soms 50 km goed gaan, maar ook al na 10 km optreden.
Het gaat om een toyota landcruiser 2.4TDI 1991
De thermostaat en de temperatuursensor zijn al vernieuwd, maar tevergeefs.
De ventilator draait altijd (zit aan de V-snaar)
Wie heeft er een idee wat het kan zijn en hoe dat te controleren is en op te lossen is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ventilator nazien? Zit inderdaad aan V-snaar maar er zit een koppeling in de ventilator die naarmate de temp. stijgt vaster komt te zitten en harder gaat draaien.
De temperatuur stijgt en daalt zo snel dat ik niet denk dat het daaraan kan liggen. de temp gaat van normaal naar rood in ongeveer 3 seconde, en bijna evenzo snel weer naar normaal.
Maar toch bedankt voor je reactie.
19 jaar
Is de temp.censor ok? anders eens nameten!
De thermostaat en de temperatuursensor zijn al vernieuwd
19 jaar
Ik hoorde van iemand dat er een zwakke plek (scheurtje)in de motor kan zitten waardoor er alleen bij hoge compessie en goed warme motor gas in het koelsysteem kan komen, en dat dan alleen op dat moment de temperatuurmeter oploopt.
Je kan een pasta in het koelwater doen en dan treedt er verkleuring van het koelwater op als daar uilaatgassen in zitten.
kent iemand dit verhaal?
19 jaar
Ik ontdekte nu dat de benzinemeter ook iets meedoet.
Maar de voltmeter en de oliedrukmeter doen niet mee.
Kan dit dan nog aan de spanningsregelaar liggen?
Zit deze achter de meters?, en is deze makkelijk te vervangen?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Land Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar