Ik zit dus met een probleem bij een toyota paseo, het is een 1500 en is een 16 klepper,
Hij heeft last van een zwaar tikkend geluid, onder de motorkap lijkt het van de kleppen te komen,
hij heeft hydraulische klepstoters, ik dacht misschien dat hier het probleem lag, enkel is de wagen stil gevallen, en kreeg hem niet meer gestart, na een tijd starte hij weer.
dat kan volgens mij niet aan de klepstoters liggen, is er mss een zuigerveer stuk? want bij de olie stop af te draaie tijdens het rijden blaasde hij olie eruit. kan het dan mss dat door deze onderdruk de klepstoters niet goed kunnen werken en daarom gaan beginnen tikken?
mvg, Brecht
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een Paseo 1.5 (5E-FE motor meen ik) heeft geen hydraulische stoters! Heeft stoterbussen met stelplaatjes. Zou een drijfstanglager kunnen zijn wat je hoort?
ik heb het carter eronder uitgehaald, en voel dus een duidelijke speling op drijfstang nummer 4..
mijn vraag nu, kan ik deze lager vervangen zonder de krukas deronder uit te halen..
en moet de krukas altijd geslepen worden bij het vervangen?
17 jaar
Nog een vraag, waar kan ik het moment vinden op welke de schoeven van de drijfstang vast gezet dienen te worden..
17 jaar
Of de krukas geslepen moet worden, ligt aan de onrondheid die is veroorzaakt.
De uitloop van het babbit in de lagerschalen kan je daar ook iets over zeggen. Als dit niet te erg is (?) dat zou ik het eerst eens proberen met 'n paar nieuwe lageschalen. En de kruk even met fijn waterproofschuurpapier glad maken. Uiteraard met veel olie weer monteren.
Een krukas uit-en inbouwen is ook een beste klus. Dan is een andere motor een snellere optie.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Paseo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar