Dit onderstaande probleem is verergerd nadat de dealer de auto 'terug naar fabrieksinstellingen' heeft gebracht.
Onderstaande probleem komt enkel voor bij koude start.
km: 280.000 (bij 180.000 uit coulance blok vervangen, echter onderdelen overgezet)
Auto start en slaat aan. Toerental kakt in (soms tot bijna afslaan) en loopt daarna netjes op naar goed stationair toerental. Dit gebeurd in de eerste 3/4 seconden na het aanslaan. Motor lijkt juist met koud weer minder last te hebben.
Conclusie dealer:waarschijnlijk de injectoren. Brandstof pomp is het niet (na testresultaat geconcludeerd). Prijzig grapje die injectoren. Alleen de diagnose van injectoren kost al zo'n 500 euro.....vervangen van injectoren nog eens 1500,-
Iemand nog tips om kosten in 'bedwang' te houden?
Is het normaal dat een diesel met 280.000 op de teller versleten injectoren heeft?
Ik hoor het graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=Taco7]
Iemand nog tips om kosten in 'bedwang' te houden?
Is het normaal dat een diesel met 280.000 op de teller versleten injectoren heeft?
[/quote]
Gezien de samenstelling van de huidige dieselolie van tegenwoordig is dit mogelijk.
Ook heeft de auto al aardig wat km achter de rug, slijtage speelt ook een rol.
Gr. paul
Levensduur van injectoren is afhankelijk van diverse factoren , maar dat er problemen in de vorm van slijtage ontstaan bij 280.000 km is niet vreemd , zeker gezien het feit dat deze motoren van Toyota niet uitblinken in betrouwbaarheid en lange levensduur.
Er kan natuurlijk iets anders aan de hand zijn , vervuilling egr , een temperatuursensor die niet helemaal juist werkt ,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar