close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Avensis: toyota avensis start niet

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Beste leden,

Ik heb een probleem met mijn toyota avensis.
Hij start niet en ik heb de motor goed bekeken en kwam tot de conclusie dat de kleppen krom waren.
Vervolgens heb ik die vervangen. Helaas wil het wel starten maar dan worden de bougies na een paar seconden nat.

Hebben jullie een oplossing?

Geplaatst door

JJ123 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

jan heb je de basiszaken al gecontroleerd ?

Heb je een vonk en is de distributie timing in orde ?

Compressie?

Geen stekkers vergeten .

Je bent prof dus heb je de spullen ervoor .

daandc 0
badge

10 jaar

Beste Daan,

Timing is in orde en de compressie is met een compressiemeter gemeten.
Er is ook een goede vonk en alle stekkers zijn aangesloten.
Het is uitgelezen en het geeft aan dat er geen storing is.
Wat zou het nou zijn?

JJ123 0

10 jaar

Je schrijft dat de motor niet start dat betekend dus dat de startmotor eigenlijk niet rondgaat .

Maar er van uitgaande dat je startmotor wel rondraaid is het toerental hoog genoeg ?

Ontstekingstijdstip oke?! dit moet liggen +/- tussen de 8 a 12 voor bdp dit kun je met de tester in je realtime waarden terugvinden .

Mischien overbodig kon het even niet snel terug vinden maar hier zit als ik het goed heb een dis bobine op heb je bougiekabels wel op de juiste cil terug geplaatst ?

Zo ja hoe is het krukas en nokkenas signaal komt dit overeen? ervan uitgaande dat je krukas 2 keer voorkomt tegen 1 keer nokkenas dit kun je scopen .

daandc 0
badge

10 jaar

Beste Daan,

Alles is goed en ook goed teruggeplaatst.
Hoe komt de brandstof in de injector, behalve door de brandstofpomp want er is één leiding en waarom geen afvoerleiding.
Want er blijkt dat er veel benzine bij de bougies komt.

JJ123 0

10 jaar

1e bent u volgens mij geen proff, maar goed dat komt nu niet ter zake brandstof komt uit de injector doordat die opengaat, misschien gaat niet dicht en blijft hij open staan

jan5047 0
badge

10 jaar

Beste Jan,

We zijn hier niet om na te gaan of we prof zijn of niet maar om een probleem op te lossen. Hetgeen dat ik altijd aan de oldies hebt gewerkt wil niet zeggen dat ik niet met de nieuwe huidige electronische tijdperk mee kan. Maar ok, no worries about my professionalism...Het is namelijk zo dat zelf na het uitlezen geen fout codes verschijnen. Er is denk ik een probleem met het optijd zetten van de ketting en heb een sterk vermoeden dat de ketting uitgerekt is en dat in combinatie met de vereiste moment van opening (inspuiting) niet meer comminiceerd met de juiste tij van opening, waardoor hij dan teveel benzine inspuit in de verbrandings kamer(s).
Zie referentie naar de link:
[code]http://speedy.sh/CPA9j/Toyota-Avensis.pd...[/code]
Misschien heb je wat handige tips als de ketting wel op de juiste lengte is afgeleverd.
Groet,
Jan

JJ123 0

10 jaar

Een pissende injector zou kunnen maar dan is er een cillinder extreem nat .

En krijgen de andere cillinders haast niks omdat er geen druk opbouw is.

De brandstof komt van uit de tank door brandstofpomp deze wordt vanuit het motormanagement geregeld .

Dit door info van verschillende sensoren wordt er gecompenseerd .

Bijv bij decelereren wordt de brandstof toevoer afgesloten .

Je pompdruk moet zijn bij stationair 3.1 .. 3.5 bar .

Nu slaat je auto niet aan maar dit moet je ook kunnen halen na even doorstarten .

je rest druk moet ongeveer na een kleine 5 min 1.5 bar zijn .

Als je een lekkende injector hebt zul je dit niet halen .

Wat betreft je kettingrek komt niet veel voor maar zou je toch foutcode's moeten krijgen .

Anders toch scopen of de beste manier is de boel openen en merktekens bekijken dit is keihard bewijs dat het niet op tijd staat .

daandc 0
badge

10 jaar

Als je aan de stekker van de injector meet, meet je dan een knipper signaal (open en sluiten)

jan5047 0
badge

10 jaar

Beste Daan en Jan,

Bedankt voor al jullie hulp en professionaliteit.
Het probleem is opgelost.
Het probleem was de timing.
We hadden het op timing gezet alleen hadden we niet gezien dat de spie van de nokkenas kapot was.
Zo was het niet op timing
Maar we konden het zien aan de stand van de nokkenas en kleppen.
Auto rijd weer.

JJ123 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.