close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Starlet: Toyota Starlet loopt niet stationair

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 999 cc

Het volgende is het geval, ik zal vanaf het begin tot eind het beschrijven, want ik weet niet in hoeverre de dingen met elkaar te maken kunnen hebben. Het gaat dus om een Toyota Starlet 1.0 DX uit 1987. Hij had er al last van dat hij bij zeer langzaam accelereren wat schokte, inhield zeg maar. In de zomer merkte ik het niet, toen reed ik ook nauwelijks, nog geen 2500 km per jaar. Pas begin november was dat echt irritanter aanwezig, dus het kan kou/vocht zijn. De bougiekabels zien er goed uit, de bougies ook, zei de garage. Ook werd verteld dat het de carburateur kon zijn, die is schoongemaakt. Hij loopt beter, maar nog steeds niet schokvrij.

Maar nu het grootste probleem wat daar misschien wel los van staat. Want vanmorgen gewoon gestart, slaat gelijk aan. Altijd moet ik wat gas bijgeven, gewoon in stootjes, omdat hij anders alsnog afslaat, zo ook nu. Alleen is het nu zo dat hij ALTIJD afslaat op het moment ik de koppeling intrap en het toerental onder de 1000 zakt. Al rijdende moet ik dus blijven rollen in de versnelling om hem maar aan de praat te houden. Het rustig rijden van 50 in de 4 is nu flink schokken en zwaar irritant.
Opvallend is het feit dat de choke nu maar 1 stand lijkt te kennen, en wel zo’n 3000 rp/m en dat is volgens mij veels te hoog. Kan ik de choke kapot hebben getrokken waardoor hij niet meer stationair wilt lopen, of kan er wat anders aan de hand zijn? Graag hoor ik wat ik vandaag nog te doen heb, ik moet nog naar huis…

Geplaatst door

Marcelllecram (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik moet er dus overigens ook bij vermelden dat hij verder wel gewoon goed rijd bij half/volgas, heb er net nog wel 'gewoon' 50 km mee gereden namelijk.

Marcelllecram 0

16 jaar

Zou best eens kunnen dat je chokeklep nu op 1 vaste positie staat, controleer de kabel en de stangetjes maar eens op gangbaarheid. 3000 toeren stationair is inderdaad wel een tikkie veel. Een nieuwe chokekabel is redelijk goed zelf te monteren. Voor het beroerde lopen zou je ook nog even naar de status van verdelerkap en rotor kunnen kijken.
suc6
Peter

Dank voor de reactie. Ik ben van plan om die kabels na te lopen, ik verwacht wel wat te vinden. Vind het alleen gek dat de auto gelijk afslaat zonder gas te geven, en als een gek loopt met de choke er wel op. Hoop dat het daarmee te maken heeft, en niet met het verkeerd schoon hebben gemaakt van de carburateur. Verder is de monteur van mening dat de bougiekabels en rotor/verdelerkap wel goed zijn, al slaat de auto af als de laatste wordt natgespoten. Zelf vind ik dat al genoeg reden om daar te zoeken en dingen te vervangen, maar goed. Hij vind (nog) van niet.

Marcelllecram 0

16 jaar

Als je auto afslaat als die kap natgespoten wordt dan is dat volgens mij toch een teken dat hij aan vervanging toe is. Gewoon vervangen, zo duur is dat niet. Zet er ook gelijk een nieuwe rotor op. Wel even oppassen dat je de kabels goed overzet naar de nieuwe kap.
suc6
Peter

Die ervaring had de monteur met mij ook al, dat was een flink gepriegel. Alleen is die kap pas 2 jaar oud, wat ik zeer snel vind. Al ga ik dat zeker doen. Ga ik zo naar de auto kijken of ik kan vinden of er een klep open staat qua choke of iets dergelijks. Kan je dat snel zien? En dat kan het afslaan ook verklaren?

Marcelllecram 0

16 jaar

Helaas, ik heb net gekeken of ik iets kon vinden, maar nee, niets gevonden. De monteur heb ik ook gebeld, die dacht aan een loszittende vacuumslang ofzo. Daar denkt hij wel vaker aan, maar dat was in ieder geval ook niet het probleem, ik kon niets vinden...

Marcelllecram 0

16 jaar

Het probleem is verholpen, hij loopt weer als een zonnetje!! Het was een stationair injector of iets in die geest die vervuild was. Even blazen en de doek erover en het was verholpen. Het schokken zou volgens de monteur komen doordat de auto zeer schraal staat afgesteld. De CO zou op zo'n 0,17 staan, wat zeer laag is...

Marcelllecram 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.