De auto start gewoon en na 10-15 km rijden beginnen de problemen. Trekt niet meer in de 5 en valt langzaam terug naar onder de 100 km/u. Moet terugschakelen naar de 4 en met veel moeite en veel tijd en veel zwarte en grijze uitstoot klimt ie weer heel langzaam naar de 110-120 km/u.
soms ook een toenemend ratelend geluid waarna er een plotselinge zwarte utstoot volgt en trekt dan als een raket naar voren en valt vervolgens weer terug in snelheid ect.ect....tegenwoordig ook in hetzelfde probleem in lage versnellingen. Maar alleen als de motor warm is.
deToyotadealer kon eerst niks vinden na nameeting maar denken nu dat ze benzine ruiken en er iets anders in dde tank zit....ik heb toen via de bankafschriften de tankstations gebeld en ze hebben nageken voor mij welke brandstof ik werkelijk heb getankt. (had natuurlijk allle bonnetjes weggegooid) en blijkt dat ik de laatste 3 tankbeurten me niet heb vergist en gewoon Diesel heb getankt.Dus...we komen er niet uit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rijdend uitlezen en waardes bekijken zoals gewenste en werkelijke luchtmassa, turbodruk en common rail druk.
Mogelijk turbodruk te laag of raildruk te hoog.
bedankt oldford voor je reactie..wat jij voorstelt, is gedaan (blijkt inderdaad iets mis met de commonrail druk en op bepaalde momenten de turbodruk) maar nu blijft het onduidelijk wat nu de oorzaak is..de pomp...de turbo..de kleppen..ect...ze gaan hogerop advies vragen....maar ee nieuwe pomp installeren met het risiko dat daar het probleem niet ligt , is al zoiets....kan een flink kostenplaatje worden zo.
13 jaar
hey hallo
welke motor hebben we het hier over? een 1.4 of de 2.0? kun je niet wat gegevens door geven. ik vermoed namelijk een probleem met je turbo ism defecte scv kleppen. ik zou graag de gegevens van je injectoren wel eens willen zien hier. de commonraildruk werkelijk en de commonraildruk gewenst. graag zou ik je corolla eens even bij mij in de werkplaats hebben want ik vermoed dat ze hier gewoon iets over het hoofd zien.
mvg robbie f
Als de motor draait en je doet de olievulstop open komt er dan rook uit die opening ?
13 jaar
Hi robbie, het gaat hier om een 2.0 motor....ik wacht even totdat het advies binnen is anders neem ik contact met je op[quote=robbie f]hey hallo
welke motor hebben we het hier over? een 1.4 of de 2.0? kun je niet wat gegevens door geven. ik vermoed namelijk een probleem met je turbo ism defecte scv kleppen. ik zou graag de gegevens van je injectoren wel eens willen zien hier. de commonraildruk werkelijk en de commonraildruk gewenst. graag zou ik je corolla eens even bij mij in de werkplaats hebben want ik vermoed dat ze hier gewoon iets over het hoofd zien.
mvg robbie f[/quote]
13 jaar
hou mij op de hoogte. Zit met hetzelfde probleem corolla 2.00 d4d.
13 jaar
hey hallo
dit probleem heb ik gehad vorige week bij een avensis, bleek een defecte EGR klep te zijn. als de auto in de storing valt zet hem dan ff langs de kant van de weg. zet de motor af en haal de stekker van de egr klep af. start nu weer de motor en ga rijden. motor storingslampje even negeren en kijken of de zelfde storing weer terug komt. enkel op deze makkelijke manier is het uit te sluiten of het de egr klep is. want in de ecu kan je wel zien dat hij aangestuurd wordt maar je hebt geen terug koppeling of hij er wel of niet is.
mvg robbie f
Hallo Robbie,
Je heb gelijk. Dat is precies wat ze hebben gedaan.....ik moest er een tijdje mee rijden ..met dat lampje dat blijft branden...en inderdaad het hele probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen. De EGR klep is besteld en moet nu gemonteerd worden.
Bedankt voor je reactie!
[quote=robbie f]hey hallo
dit probleem heb ik gehad vorige week bij een avensis, bleek een defecte EGR klep te zijn. als de auto in de storing valt zet hem dan ff langs de kant van de weg. zet de motor af en haal de stekker van de egr klep af. start nu weer de motor en ga rijden. motor storingslampje even negeren en kijken of de zelfde storing weer terug komt. enkel op deze makkelijke manier is het uit te sluiten of het de egr klep is. want in de ecu kan je wel zien dat hij aangestuurd wordt maar je hebt geen terug koppeling of hij er wel of niet is.
mvg robbie f[/quote]
13 jaar
[quote=andre van velzen]hou mij op de hoogte. Zit met hetzelfde probleem corolla 2.00 d4d.[/quote]
Hoi, bij mij is alles nu sinds gisteren gemaakt. het was een kapotte EGR klep. Hij rijdt weer als een tierelier. Succes!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar