close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Corolla: Koppakking Corolla E8 lekt

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2A

Hallo,

Ik heb een toyota corolla van 1985 (oldtimer dus).
Echter lekt de koppakking, (althans, dat vermoed ik) want hij walmt soms als hij stationait draait, en verliest koelvloeistof.
Het probleem lijkt niet altijd op te treden, want meestal onder het rijden walmt hij niet. Ik zou niet weten hoe dit kan, eigenlijk. Iemand van jullie een idee?
Zou de moeite waard zijn om de koppakking te vervangen? Of kan ik dat oude motortje maar beter niet uit elkaar halen?
Zou ik de klachten ook op een andere manier kunnen verminderen?
Zou het kwaad kunnen als ik er gewoon mee door blijf rijden?

Alvast bedankt.

Geplaatst door

Honda_EH6 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou van zo'n autootje is het wel leuk om effe de koppakking te vernieuwen,dit stelt weinig voor en kost niks als een paar uurtjes hobby,als je geen koelvloeistof lekkage uitwendig ergens hebt,dan zal hij de koelvloeistof inderdaad oprijden en dit gebeurt meestal via de koppakking,pak je bougie's er eens uit of ze allemaal dezelfde kleur hebben of vreemd eruit zien,en om zeker van je zaak te zijn even lektest uitvoeren,dan weet je toch wel degelijk wat meer.

Controleer even volgende zaken:

Komt er blauwe rook uit de uitlaat? Verhit de motor? Toch niet te lang mee voortrijden, er is gevaar op schade aan de kleppen.

Vervangen kan je volgens mij toch niet zomaar als een leek, kop moet gevlakt worden.

Ik heb besloten om gewoon door te blijven rijden met de auto, het loont zich namelijk niet om bij deze auto de hele motor uit elkaar te gaan halen.
Op het moment valt et koelvloeistofverbruik reuze mee, en het walmen beperkt zich tot de eerste paar meters die ik met deauto rij.

Honda_EH6 0

13 jaar

Stelt helemaal niet veel voor hoor, als je een momentsleutel kunt lenen, kun je het zelf doen.
Zijn leuke betrouwbare motoren en als die nog gezond is zeker doen.zoveel zie je ze niet meer rondrijden.
Even laten vlakken kost je ook niet veel... en geeft een voldaan gevoel als alles weer lekker loopt.
Keuze is aan jou :D

Succes !

C.Jonker 0
badge

13 jaar

[quote=the bone collector]Controleer even volgende zaken:

Komt er blauwe rook uit de uitlaat? Verhit de motor? Toch niet te lang mee voortrijden, er is gevaar op schade aan de kleppen.

Vervangen kan je volgens mij toch niet zomaar als een leek, kop moet gevlakt worden.[/quote]
Kop vlakken ???????

Bij een koppaking vervangen nog nooit een kop laten vlakken .

Het is een toyota hoor geen fiat !!!!

daandc 0
badge

13 jaar

Tja, half werk maken is geen kunst.
Elke zich zelf respecterende monteur neemt geen enkel risico en laat de kop vlakken. Ook van een Toyota. Die zijn echt niet beter dan een Fiat, Opel of welk merk dan ook.

Gr.

Petje57 0
badge

13 jaar

Daan? je kunt idd een kop vervangen zonder te vlakken gaat vaak goed, soms niet niet.
Koppakking was lek, kop is los geweest, kan dus nu krom zijn..
Dat jij nog nooit een kop hebt laten vlakken, duid op puur geluk of onkunde.
Heeft niks te maken met het merk !!
Dit is een serieus forum en de plaatser van het probleem wil een serieus antwoord dus puberale reakties worden niet in dank afgenomen.

Volgende keer een beetje volwassener reageren graag op een topic

Chris

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.