Deze auto start niet na een lange rit. Eigenaar moet minstens 30 minuten wachten alvorens hij terug kan starten. Motor draait rond maar slaat niet aan.
Heeft dit eerste maal meegemaakt in Frankrijk en daar hebben ze de starter vervangen omdat deze niet krachtig genoeg zou geweest zijn. Probleem niet opgelost.
Bij dealer hebben nieuwe batterij gestoken, nieuwe brandstoffilter en "computer" uitgelezen maar geen foutcodes gevonden. Probleem dus niet opgelost.
Andere opinie bij andere dealer : er moeten 4 nieuwe injectoren en nieuwe hogedrukpomp geplaatst worden......................
Auto komt nu bij ons voor "vierde" opinie. Heeft iemand van de Toyota-techneuten dit probleem al meegemaakt?
Bij VW vervangen we dan meestal de temperatuursonde en het probleem is opgelost. Ik ga dit dinsdag doen, maar moest iemand tips hebben ivm deze panne. Alles is welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand van de Toyotakenners bekend met dit fenomeen?
mijn eerste idee gaat ook uit naar injectoren of egr klep.
probleem ondertussen opgelost?
Verdict is vandaag gevallen. Turbo defekt.
Spijtige aan de zaak is dat deze Turbo drie jaar geleden door plaatselijke Toyotadealer reeds vervangen is. Blijkt nu in overleg met andere dealer en uit nazicht van de factuur dat de vorige herstelling maar "half werk" is geweest. Turbo is zondermeer vervangen, maar carter is er nooit af geweest met alle gevolgen van dien.
Telefoontje naar Toyota leert ons dat deze grove fout na drie jaar zonder gevolg blijft. Eigenaar dient dus terug een serieuze som op te hoesten.
bizar, door turbo slecht starten ????
Blijkbaar wel. Volgens dealer zat er teveel speling op de as van de turbo, waardoor de luchtinlaat geblokkeerd raakte.
Dat is wel heel straf! Als je dit nog nooit meegemaakt hebt, zal je het niet snel vinden! Is dit een bekend probleem bij deze motoren dan? En wat moet er naast de turbo nog meer vervangen worden dan, dat ook het carter gedemonteerd moet worden?
Jarno,
Turbo vervangen is altijd al delicate herstelling geweest. Carter moet er altijd af omdat je alle ijzervijlsel uit het circuit moet krijgen, dus ook uit de oliezeef.
Maar dit staat allemaal goed uitgelegd in de handleiding.
En inderdaad heel straf, maar klopt.
Oké, als het ooit voorkomt weet ik waar te zoeken. Bedankt voor de tip!
Zeker als je weet dat deze auto, eerder bij twee andere dealers in Frankrijk binnen geweest is voor herstelling.
Als het een bekend probleem is, is dat idd wel kwalijk. Alleen weet je natuurlijk ook niet altijd precies wat de boodschap van klant is geweest en welke ruimte de garages hebben gekregen om een diagnose te stellen.
Klopt inderdaad hoor. Maar zoals je weet heb je die tijd niet altijd, maar in dit geval begreep de klant dat je dit niet in "5 minuten" oplost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota RAV4 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar