Heel raar probleem(pje) met de Trabi. Auto start altijd direct en zonder problemen. Behalve als ik er mee heb gereden en de motor nog warm is. Ook als ie afslaat, wil hij niet starten. Da's heul lastig.
Ik probeer van alles en ik doe dan net of ik nergens verstand van heb (makkelijk, want dat is ook zo...). Dat wil zeggen, ik start
* zonder iets te veranderen
* met choke open
* met choke open en gaspedaal ingetrapt
* met choke dicht en gaspedaal ingetrapt
* met benzinekraantje dicht
* met benzinekraantje dicht en gaspedaal ingetrapt
* enz. enz. enz.
Soms slaat ie dan bijna aan, maar toch net niet. En dan ineens doet ie 't!! Hoera! Maar wel een boel boze mensen achter me, nadat de brug open heeft gestaan...
Wat kan dit in vredesnaam zijn?
Groeten,
Huge
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mogelijk vlotterniveau van de carburateur te hoog. Bij een warme motor zowiezo niet met choke starten maar met plankgas en doorstarten. Als de motor weer aanslaat bij de brug,zie je dan een gigantische (blauwe) rookwolk achter je? Zo,ja,dan was die verzopen. Gr. Ad.
hallo Huge
Zit er tussen het motorblok en de carburateur wel een isolate pakking van ongveer 3mm dik de benzine verdampt anders in de carburateur als de motor warm is waardoor deze niet meer start.
18 jaar
Mag dat dan nog rijden in nederland? Op deze wijze neemt ie helemaal veel brandstof. Hoe oud is je trabie Huge?
Sytze
dank voor jullie berichten!
Afgelopen donderdag heeft een garagehouder met stroboscoop de ontsteking op tijd gezet. Dat was volgens hem hard nodig, maar lijkt het probleem niet op te lossen. Ik moet er nog testritjes mee maken.
Volgende stap was inderdaad de carburateur eens openmaken. Ik zal opletten of de pakking in orde is.
De trabi is volgens het kenteken van '72, maar volgens het ingeslagen jaartal uit '89. Hij heeft in ieder geval eletronische ontsteking.
Groeten,
Huge
18 jaar
hallo huge
Ik had hetzelfde probleem ,daarover heb ik je gemaild.
ik heb het probleem gevonden ,bij mijne was het brandstofnivo in de vlotterkamer te laag. het nivo moet liggen op 22 mm +/- 1.5 mm vanaf de bovenrand en dat was bij mij 26 mm. vlotter afgesteld en het probleem is over
hendrik
18 jaar
Onlangs kreeg ik nog de volgende tip: beide bobine's en de bougiekabels vervangen. Betreffende onderdelen waren nog origineel, dus best oud. En zowaar: het heeft bij mij het probleem verholpen!
18 jaar
"Afgelopen donderdag heeft een garagehouder met stroboscoop de ontsteking op tijd gezet"
Dit is niet mogelijk bij een Trabant de ontsteking kan alleen met een micrometer worden afgesteld en volgens de waarde: met puntjes 3.5 voorontsteking voor cil. 1 en 2
voor electronische ontsteking 3.5 voor cilinder 2 en 3.7 voor cilinder 1
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Trabant 601 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar