👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste mensen: Wat kan de oorzaak zijn van het verliezen van ongeveer een 1/2 liter koelvloestof na het afzetten van de motor?
Tijdens het rijden wordt de motor volgens de meter +/_ 90 graden.
Langzaam,snel, lang of kort rijden maakt niet uit.
Wie kan mij een mogelijke oorzaak geven?
Bij voorbaat hartelijke dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lucht in het koelsysteem
wat ik me herrinner is dat soms de kachel niet ontlucht
kachel slang loshalen en vullen met trechter
ook opletten wat aanvoer en retour is
de retour zat boven aan
hoe bedoel je dat?
als de motor afkoelt daalt de druk en niveau inexpansietankje.
leg het even uit wat er precies gebeurt; verlies je koelvloeistof onder het rijden of na het afzetten van de motor?
17 jaar
denk na afzetten
de kachel staat er iets gekanteld in en daar blijft een luchtbel zitten
als je m afzet loopt de temp iets op en word die luchtbel groter en perst iets vloeistof eruit
Beste heren, hartelijke dank voor de snelle reaktie.
Deze auto heeft geen kachel, en geen ontluchtingsnippels of kraantjes, thermostaatuitgang gaat schuinomhoog naar de radiateur.Heeft geen expansivaatje.
De grote schuine vulopening is tevens expansiruimte van +/_ een liter( blijft dus een liter lucht over).
Tijdes het rijden geen verlies van vloeistof,pas na het afzetten van de motor.De motor hoor je dan ook koken.Verkeerde koppaking met te weinig doorstroomopeningen?
Het is ontstaan na inwendige motorrevisie ,( zuigers lagers kleppen enz.)zelf denk ik aan toch te hoge motortemperatuur,meter is nieuw en geeft tijdens rijden ruim 90 graden aan.
Zou de ontsteking veel te laat staan?, kan dit niet zelf kontroleren omdat mijn afstellamp defekt is. Benieuwd naar Uw antwoord.
Groeten: Pé Dudink.
17 jaar
rij maar langs
zit niet al te ver
Hartelijk dank voor het aanbod om langs te komen, maar het probleem is inmiddels opgelost.
Het probleem was een shuntslang die tijdens de revisie was aangebracht omdat men er kennelijk van uitging dat een kachel in de auto zat.
Groeten: Pé Dudink.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Triumph TR3 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar