Help !! ik weet het even niet meer
Het gaat over mijn Triumph TR3a (1959.)
Wat kan de oorzaak zijn van het verliezen van ongeveer een 1 à 2 liter koelvloestof na het afzetten van de motor?
Tijdens het rijden wordt de motor volgens de meter ± 90 graden.
Langzaam,snel, lang of kort rijden maakt niet uit.
(Bijvoorbeeld na een rit van 150 km, temperatuur tijdens het rijden ± 90 C na stilstand van ca 15 minuten weer starten (komt dan moeilijk aan de praat) en verder voor nog ± 2 km waarna de temperatuur op loopt tot kookpunt en via de overloop ca 1 à 2 liter vloeistof via de overloop eruit gooit. De geforceerde kenlow fan slaat dan ook niet aan !
Inmiddels al een nieuwe radiatuur en slangen aangebracht, een nieuwe thermostaat (74) en nieuwe kachel slangen. Radiatuur en blok al een keer doorgespoelt.
Wie kan mij een mogelijke oorzaak geven?
Eerder tip als oorzaak:
Een luchtbel in het syteem, vraag hoe deze definitief te verwijderen (inclusief kachel)
Voor tips en reactie bij voorbaat alvast bedankt.
André van Beek
Apeldoorn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Andre heb je de dop al getest of deze 1 Bar druk kan hebben ? Kachel wordt ook warm ? Haal bij het ontluchten de slang van de kachelkraan af. Succes.
Vindt je ergens vloeistof op de grond? Zo nee, start hij 2 uur later goed? Gelijk op 4 cilinders lopen of duurt het ff voordat alle cilinders mee doen? Kachel kraan niet lek?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Triumph TR3 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar