Volkswagen Polo: 1216v azq dist deksel

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: azq

beste collega's,

hoe kan je het beste het dist deksel verwijderen ivm versprongen ketting??

alle boutjes verwijderd maar blijft muurvast zitten.

is dit alleen de kit of zit er meer aan vast van binnen???

mvrgr Jan

venedijk

Geplaatst door venedijk (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

wat is je email

venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden

hyllehans@hotmail.com

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

ik heb je een afbeelding gestuurd en hoop dat je er wat aan hebt. grtjs john

venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden

jahoor heb een goed beeld, maar zijn er nog bijzonderheden aan dit klusje???

moet het carter en het klepdeksel gedemonteerd worden??

mvrgr J

fetahaj (0) PRO, 16 jaar geleden

kleppendeksel hoeft er niet af, krukas blokkeren met speciial gereedschap, en carterpan hoeft er niet af.( mag wel, maar hoeft niet.)

veel succes.

grtz

venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden

ok is allemaal goed gelukt hoor,


maar heeft iemand voor mij een tekening met de merktekens voor krukas??

moet dit met speciaal gereedschap??

mvrgr J

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

Inbouwen
– Distributieketting op het kettingwiel van de krukas en het kettingwiel van de nokkenas leggen.
– Spangeleider -4- en glijstuk -3- van voren op de geleidingsbouten schuiven.
– Tweede kettingwiel van de nokkenas met een nieuwe bevestigingsbout -2- vastzetten.
– Glijstuk -1- inbouwen.

Aantrekmoment van de de bevestigingsbout voor het glijstuk: 15 Nm
Aantrekmoment van de bevestigingsbout van het kettingwiel: 50 Nm + 1/4 omw. (90°) verder draaien
– Tegenhouder -3036- gebruiken.
– Distributieketting voor oliepomp samen met de twee kettingwielen plaatsen.
– Kettingwiel van de oliepomp met een nieuwe bevestigingsbout vastzetten.


[url=http://imageshack.us][img]http://img175.imageshack.us/img175/7713/...[/img][/url]

[url=http://imageshack.us][img]http://img132.imageshack.us/img132/6118/...[/img][/url]

Aantrekmoment van kettingwiel -3- van de oliepomp: 20 Nm + 1/4 omw. (90°) verder draaien
– Kettingspanner voor aandrijving oliepomp monteren.
Aantrekmoment van bevestigingsbout -2- van de kettingspanner: 15 Nm
– Tegenhouder -T10172- gebruiken.
– Veerdraad -1- met een schroevendraaier op het tapeind wippen.

– [b]Kleptijden afstellen → Subhoofdstuk.[/b]

[b]Werkbeschrijving[/b]

[url=http://imageshack.us][img]http://img175.imageshack.us/img175/6506/...[/img][/url]

[url=http://imageshack.us][img]http://img242.imageshack.us/img242/8643/...[/img][/url]

Motor met versnellingsbak van motorsteun losschroeven -pijlen-.
– De volgende onderdelen losmaken resp. scheiden:
t poelie/waterpomp
t spanelement/riemaandrijving
t spanrol
t dynamo
t aircocompressor
t poelie/krukas
t sensor voor oliepeil/-temperatuur
t oliepeilstok
t carterpan
t regelhuis/kettingaandrijving
– Bevestigingsbout voor krukaspoelie van geribde riem tot de aanslag in de krukas draaien.

– Krukas aan de bevestigingsbout van de poelie in motordraairichting draaien tot de moeren in beide nokkenassen horizontaal staan.


[url=http://imageshack.us][img]http://img242.imageshack.us/img242/1893/...[/img][/url]

Nokkenasfixeringen -T10123- moeten gemakkelijk in de nokkenassen kunnen worden gestoken.
– Beide gereedschappen met zeskantbouten -M6- handvast bevestigen.
– Beide bevestigingsbouten van de nokkenastandwielen losdraaien (tegenhouder 3036 gebruiken).


[url=http://imageshack.us][img]http://img175.imageshack.us/img175/5097/...[/img][/url]

[color=red]Krukas aan de bevestigingsbout van de poelie in motordraairichting draaien tot arreteerbout -T10121- in het vliegwiel kan worden geplaatst[/color].

[url=http://imageshack.us][img]http://img175.imageshack.us/img175/9963/...[/img][/url]

– Bevestigingsbouten -2- van nokkenastandwielen -1- met 50 Nm aantrekken (tegenhouder 3036 gebruiken).
– Vervolgens bouten 1/4 omw. (90°) verder draaien met starre sleutel.
– Nokkenasfixeringen uit de nokkenassen en het vliegwiel verwijderen.
– Krukas tweemaal in draairichting van de motor doordraaien en de kleptijden nogmaals controleren → Subhoofdstuk.
De verdere montage gebeurt in omgekeerde volgorde.


Gr. paul

venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden

hey paul,

kan nergens het gat voor de fixeerbout in het vliegwiel vinden, waar zit dat????

mvrgr Jan

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=venedijk]hey paul,

kan nergens het gat voor de fixeerbout in het vliegwiel vinden, waar zit dat????

mvrgr Jan[/quote]
Eerst de sensor eruit halen.

venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden

heel erg bedankt voor het meedenken,

heb even gereedschap geleend van de dealer anders lukt het niet....

verder loopt het weer goed...

mvrgr Jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.