480 bezoekers online

Volkswagen Golf 2009: 1.4TSI 160PK slaat slecht aan bij warme motor

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1400

Goedendag,

de motor van mijn Golf 1.4TSI 160PK 2009 slaat bij koude motor normaal aan, maar bij warme motor is het anders, tenminste ik denk dat het gerelateerd is aan de motortemperatuur.
Als ik de warme motor start, duurt het al veel langer voordat hij aan wil slaan, en vervolgens begint hij heel langzaam met een laag toerental te pruttelen en komt vervolgens uit op het normale stationaire toerental.
Eenmaal goed draaiende, is er niets aan te merken, dus het probleem zit hem alleen bij het starten.
Heb storingsgeheugen uitgelezen, maar deze is helemaal schoon (status alles o.k.)
Zou het een koelvloeistoftemperatuursensor kunnen zijn? Of misschien de bougies die vervangen moeten worden?

Gr. Frank

Frank1968

Geplaatst door Frank1968 , lid sinds 7 jaar geleden

5 Reacties

voyager, 3 jaar geleden

Uitlezen met vcds kan er veel info naar voren halen. Zeker bij/na het starten en al het gepruttel.

Frank1968, 3 jaar geleden

Ik heb een VCDS dongle, maar weet zo even niet waar ik precies moet gaan zoeken, dus welk meetwaardeblok en dergelijke.

voyager, 3 jaar geleden

Fuel trims en temperatuur sensoren voor en tijdens de start( koud en na rit zodat je die kunt vergelijken). Er kunnen meer waarden nodig zijn, maar kom ik even niet op.

ricky PRO, 3 jaar geleden

Zou heel goed kunnen dat je een lekkende verstuiver hebt of de hogedrukpomp houdt zijn druk niet vast.
Je moet de meetwaardes controleren van de raildruk (de druk in het hogedruk gedeelte van de benzine) deze hoort 50 bar te zijn tijdens stationair (loopt op tijdens gas geven) maar als je dan de motor uit zet dan hoort de druk op die 50 bar te blijven of hij gaat stijgenm dan is het goed. Maar loopt de druk gelijk naar bv 5 bar dan is dat je probleem. Dan kan het nog liggen aan of 1 lekkende verstuiver (meestal te zien door de bougie gaten, de zuigerkop is dan natter dan de overige 3) of de hogedrukpomp (is de andere zijde van het hogedruk gedeelte) lekt inwendig.
Zoiets als dit denk ik..

jimvanmil, 2 jaar geleden

Ik zeg dat het met een temperatuursensor te maken zou kunnen hebben.

Meest voorkomende problemen bij een warme motor is dat hij dan meer benzine inspuit net als bij een koude start terwijl hij dit niet nodig heeft. Vaak ook een royale benzine lucht te ruiken. Start dan ook moeilijk met een warme motor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.