Hallo allemaal, we hebben hier een passat met een kapotte automaat. Koppelomvormer kapot en teveel slijpsel... automaat dus laten reviseren. Nu komt het probleem: Als de bak terugschakelt van 5 naar 4, gebeurd dit met een harde klap. De auto is al compleet teruggeweest naar het revisiebedrijf, speedsensoren vervangen in de bak, alles is uitgelezen zonder foutcodes erin. Het lijkt erop dat de Bak computer kapot is, kent iemand dit probleem of heeft ervan gehoord? Als je de gasklep tijdens het rijden een beetje openhoudt en dan met je linkervoet afremt, schakelt de bak wel netjes terug. De gaskleppositiesensor hebben we uitgelezen maar deze loopt netjes van 0 naar 100%. Wordt dit dan inderdaad via de versnellingsbakcomputer afgeregeld? Het is trouwens een ZF-5HP-19FL bak. Ik hoop dat iemand dit probleem kent of ervan heeft gehoord. Groeten, Clemens
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koppelomvormer nogsteeds defect!
zou hem weer terugsturen.
soort gelijk probleem met een volvo gehad van collega en een bij ons in bedrijf. 2x koppelomvormer.
mvg
Is de auto motorisch 100%?Sommige motorstoringen kunnen nl doorwerken in de aut.bak,bv defecte luchtmassameter.Misschien moet bij deze bak ook nog een basisafstelling/aanpassing aan het motorregelapp. gedaan worden.
Ik heb de luchtmassameter toch maar even gecontroleerd, hij kwam niet verder dan 65 g/s bij volgas. Nieuwe gemonteerd en nu haalt hij de 95 g/s makkelijk. Deze was dus niet goed. Het probleem met de bak is nog niet verholpen hiermee. Er wordt nu een nieuw kleppenblok ingezet, dit was alleen maar schoongemaakt. We wachten dit dus even af. Een nieuw kleppenblok kost ongeveer 1500 euro!! Klopt dit een beetje? iemand ervaring ermee? Groeten Clemens
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar