auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: 1.9 TDI pd houdt in

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 ajm

Hallo,
Mijn golf TDI met 115 PK pd motor ajm motorcode houdt soms in! Dit is niet altijd zo! Vooral als ik een tijdje
Pittig gereden heb heeft die boven de 3000 toeren een beetje een dip!
Tot de 3000 toeren trekt die goed door maar daarna is het niet zo veel meer.

Nu weet ik dat de meeste zullen zeggen dat die het beste even uitgelezen moet worden. Maar ik kom
Er met geen enkele computer in!

Nu wil ik een paar dingen vervangen / controleren / schoonmaken! Maar wil graag wat adviezen van jullie!
Ik denk zelf dat het variabele schoepen verstelling niet vast zit, dit omdat het niet altijd zo is!

Zat meer te denken aan een vervuild inlaat, temp sensor, luchtmassameter of de n75 klep!

Andere tips of bevestigingen?
Gr. Sjon

Geplaatst door

sjn030 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De variabele schoepen verstelling hoeft het inderdaad niet tezijn , maar kan dus wel , want de storing is er soms dus wel.
Ook niet met vagcom ?

kaleido 1 7425
badge vip badge

11 jaar

Ja het is de ene keer erger als de andere keer! En nee vagcom ook niet! Maar wil liever eerst wat andere dingen proberen! Voordat ik de turbo uit elkaar ga halen! Gr.

sjn030 0

11 jaar

Als ie vanaf 3000toeren inhoudt zou het heel goed aan de luchtmassameter kunnen liggen, koppel deze eens af en probeer dan nog eens. Zonder LMM trekt ie wel niet meer zo hard als je gewend bent maar hij zou wel verder dan 3000toeren moeten gaan. Nog beter is de auto uitlezen tijdens rijden, dan zie je direct waar het fout gaat, of te hoge turbodruk door vastzittende schoepen, of versleten/vervuilde LMM die inspuit begrensd.

zie hier een voorbeeld:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KONBI8RC-D....[/img]

Haal de radio er eerst eens uit, kun je de motor waarschijnlijk wel weer uitlezen, anders blijft het giswerk.

Jos.

jos_br 0
badge

11 jaar

beste Sjon

ik heb precies de zelfde probleem gehad pas geleden,heb toen de luchtmassameter vervangen hielp niet.dus ging ik verder zoeken kwam ik bij de turbodruk regelaars (op foto* te zien) dat was de boos doener bij mijn
wat je het beste kan doen is.of naar vw dealer gaan kost je wel al gouw 100.- PER uur of eerst de turbodruk regelaars vervangen(gewoon bij de sloop hallen had ik ook gedaan kost je ongeveer 30.-
succes..

mvg dries
[url=http://postimage.org/image/65pgpudkb/][img]http://s9.postimage.org/65pgpudkb/IMG_02...[/img][/url]

Dries290 0

11 jaar

deze foto hoort er ook bij*

Dries290 0

11 jaar

Dat heb ik al geprobeerd jos! dit hielp niet! heb hem in een jaar tijd één keer uit kunnen lezen! en ik probeer het ongeveer elke week even op me werk!

Luchtmassa meter ga ik wel even omwisselen met een andere auto! en die turbodruk regelaars zat ik ook al aan te denken Dries!Maar heb het gevoel dat de hele auto bij elke toerental langzamer is geworden!

sjn030 0

11 jaar

Om het weer even op te beuren, luchtmassa meter is vervangen, en de turbodruk regelaar is ook vervangen!
Nu merkte ik wel dat die iets beter is gaan rijden, maar nog niet echt optimaal! Schoepen verstelling zit niet vast!
De auto is nog steeds niet uit te lezen! Kan het bijvoorbeeld ook de temp.sensor zijn? Of misschien de sensor in de intercooler buis? Gr. Sjon

sjn030 0

11 jaar

Je zal toch eerst moeten regelen dat hij weer uitleesbaar wordt.

Anders ga je op de gok onderdelen vervangen en dat is zonde, lijkt mij.
Ook zal je foutcodes moeten verwijderen.

Kan je helemaal niets uitlezen? Ook geen comfort module, teller of centrale vergrendeling?
Al met VAG-COM geprobeerd?

Uitlezen doe je met contact aan (dat wist je natuurlijk al maar je zal ze de kost moeten geven die het vergeten)

Controleer eventueel de bedrading van en naar de ODB connector, en inderdaad radio eruit.

http://www.ross-tech.com/vag-com/afterma...

rfbroek 0

11 jaar

Het op de gok vervangen neem ik maar voor lief, ik heb wel de n75 vervangen, leek iets te helpen!
Gaat nog steeds in noodloop, alleen pas als ik een tijdje 190 rij, hij kruipt ook echt naar de 200 terwijl die vroeger met gemak naar de 210 ging! Kan het eventueel ook de regelklep naast de n75 zijn? Die is dus niet vervangen!

Of zal mijn nieuwe luchtmassa meter nu al overleden zijn? Had een nieuwe van Bosch gemonteerd!

Kat is leeg, egr afgesloten!

Gr. Sjon

sjn030 0

11 jaar

Sorry dat ik het zeg, maar met deze manier van storing oplossen kan ik niets. Ik zou (zoals een paar keer is geoppert) echt proberen te zorgen dat de auto (rijdend) uitgelezen kan worden. Desnoods door een draad te trekken naar het regelapparaat. Je bent nu bezig met aannames en denken dat de auto bijv. beter loopt...

Jos.

jos_br 0
badge

11 jaar

Zou jij dit voor mij kunnen doen Jos?

Wat zou dit mij kosten?
S.jn@live.nl

sjn030 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.