close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: stationair onregelmatig lopen + blauwe kwalm

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo wijze heren,

Aller eerst dank voor alle info die hier beschikbaar is. Tot op heden heb ik al mijn vragen hier gewoon kunnen vinden zonder vragen.

Alleen nu zit ik met het volgende

Nadat de distributie riem is geknapt is deze geheel gerepareerd. bij de reparatie zijn de kleppen vervangen. De rest zou nog goed zijn volgens de monteur. Alleen sindsdien wil hij stationair niet meer stabiel lopen. Zeker nu het kouder wordt dit steeds erger.

wat er tot nu toe is gebeurd:

Er is een compressie test gedaan, die waren voor cilinder 1&4 19bar en voor 2&3 16 bar. Volgens de monteur kon dit geen reden zijn voor het onregelmatig lopen.

vacuüm remslang vervangen.

nieuwe bougies

voor de olie kwalm had de monteur het volgende verhaal over:
Het is slijtage van de cilinderwand, waarin kleine krasjes zitten waardoor de olie lekt. > is dit op te lossen met andere (dikkere) olie?


mocht dit onderwerp al ergens besproken zijn, verschillende zoekopdrachten gaven geen bevredigend antwoord. kunt u dan de juiste link geven?

Hopelijk kunnen jullie helpen!

mvg
Hans

Geplaatst door

golfdriver (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Distributie staat 100 % op tijd ?
Voor een benzine motor , lijkt me de compressie aan de hoge kant , 12 bar lijkt me normaal.
Klepgeleiders kunnen een klap gehad hebben , ivm de kromme kleppen , te ruim / ovaal .
Zuigers niet beschadigd aan de zijkant , door inslag zuiger/s .
Welke olie , dikte , zit er nu in .

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

er zit 5w40 olie in.
als de klepgeleiders ovaal zijn (dus kunnen lekken?) dan zou je toch ook verwachten dat de compressie veel lager zou zijn?

golfdriver 0

11 jaar

Waarom , klep dicht toch af op de klepzitting en niet op de geleider !
10w40 proberen , maar lijkt me niet de oplossing voor dit probleem.
Waneer rookt hij precies , altijd , of alleen met gas los laten , of na een tijdje stationair draaien en dan gas geven ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

Humm, ja natuurlijk, geleider, leid de klep. (beter lezen)

hij rookt stationair bij starten en koud stationair draaien het meest, (het valt op bij het wegrijden) Maar zal moeten kijken hoe het gaat als het blok warm is. Wel heb ik het idee dat wanneer het blok warm is, licht blijft roken.

bij loslaten en een tijdje stationair draaien en dan gas geven zal ik morgen proberen.

tot zover bedankt voor de moeite!
Hans

golfdriver 0

11 jaar

Onregelmatig lopen stationair kan ook kwestie zijn van gasklephuis reinigen en opnieuw inleren, is meest voorkomend.

Audidriver73 75
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.