Volkswagen Golf III: 1900D hapert soms met koude/warme start

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: y1

hallo:
de motor (1900D) slaat af en toe slecht aan.
de startmotor pakt m wel ,maar geeft m een paar trage slagen net of de accu bijna leeg is .
soms na 4a5 trage slagen draaid ie sneller en is net genoeg om de motor te doen starten.

t verschijnsel begon februarie met koude motor,maar nu de laatste tijd ook met een warme motor.
laatste week zelfs elke dag.
met aanslepen of overstarten loopt de wagen wel weer.
accu is geeft voldoende stroom,dynamo laad ook genoeg.

gisteren startmotor gewisseld en de gehele dag geen probleem.
vanmorgen kouden start okee, later met warme motor weer probleem,na 10 zware/trage slagen ging t starttoerental weer omhoog en liep de warme motor weer.

waar moet ik zoeken???
grtn Peter

pjotter9145

Geplaatst door pjotter9145 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

claxon (0), 12 jaar geleden

Dit wijst wel een beetje op een stroomprobleem.Heb je al eens een startkabel gekoppeld tussen de min pool batt en motorblok?

pjotter9145 (0), 12 jaar geleden

nee: wel vanmorgen met schuurlinnen accupolen en klemmen schoongemaakt, ook alle andere verbindingen op de klemmen.
ook de dikke kabel van de min naar t motorblok,en die naar de dynamo, en die kabel en verbinding ziet er goed uit.

probleem blijft:nl af en toe 4a5 slagen traag en daarna normale starttoeren en de motor slaat aan.

claxon (0), 12 jaar geleden

Heb je al gedacht aan slechte starter.Die dieselstarters hebben soms 4 kooltjes.Als er wat vast zit,ingelopen is of versleten is draait hij maar aan halve kracht.

Hans4040 (330) PRO, 12 jaar geleden

[quote=claxon]Die dieselstarters hebben soms 4 kooltjes.[/quote]
Alle starters hebben 4 "kooltjes"...

pjotter9145 (0), 12 jaar geleden

woensdag startmotor gewisseld schreef ik.
zou wel toeval als deze ook slecht is.

claxon (0), 12 jaar geleden

Een V4 meting zou fouten in de stroomkring kunnen opsporen.Je kan eerst eens proberen om een sterke lamp (bvb 45 w) op de draad aansluiten van de startspoel.
Ten 2° ,vroeger had ik water op mijn piston van mijn jetta diesel.Hij gaat dan ook moeilijk rond,de starter.

pjotter9145 (0), 12 jaar geleden

v4 meting doen we deze week.
water:?? twijvel.
want vandaag div malen gestopt en zonder problemen gestart.tot net ffn terug bij de pomp na t tanken.
hij krijgt m net rond..per seconde een slag.

ffn in de achteruit versnelling aanduwen en weer gaan .
thuis aangekomen div malen gestart en niks aan de hand.

claxon (0), 12 jaar geleden

Hou ook de gloeiers in het oog.Door een defect relais blijven die soms gloeien zodat je batt plat gaat.
Het eletcrisch gedeelte van het contactslot gaat soms ook kapot.
Neem desnoods een multimeter mee en bij de kuren kun je de batt spanning eens meten,onbelast en belast.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.