Volkswagen Golf V: 1e versneling schiet los

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

hoi,
heb een golf 5 bj 2004 diesel 1.9 tdi, en heb een probleem met de 1e versnelling.
na dat het auto warm is gelopen dan schiet het uit zijn 1e versneling als je langzaam in de 1e versneling in file rijt of als je langzaam wilt rollen in de 1e versneling en het koppelings pedaal blijft half hangen, met na gebruik van de pedaal iederekeer omhoog trekken, ook heb ik de koppelings plaat, drukgroep, lagers. en de massa vliegwiel laten vervangen en de koppelings cilinder. hoop dat eimand mij kan helpen

gr.... royke

sab5300

Geplaatst door sab5300 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Royke,

Het pedaal mag zowiso niet halverwege blijven hangen! Heb je hem zo terug gekregen uit de garage of is het naderhand ontstaan ?

Kan lucht in zitten ( niet goed ontlucht ) of er is ergens een lekkage..Schakeld hij ook lastiger ?

Gr Stefan

sab5300 (0), 14 jaar geleden

hallo,

6 maanden geleden had de garage de koppelingcilinder gewisseld omdat ook toen half opkwam, daarna was het weel normaal. nu sins een maand blijf het weer half hangen.in dec is de koppelingplaat,drukgroep en lagers gewisselt ook de massa vliegwiel. ook toen begon het af en toe uit te schieten en nu per dag wel 10 keer.ook merk je dat het in de 1e versnelling soms bij het weg rijden niet goed in zit en hoor je dan geratel net of de tand wielen net elkaar raken. en als je dan weeer de kippeling in trap en verder door duw komt het weer goed.

ik baal hier erg van het golf je rijt verder prima en ik voel me er lekker in, daaarom de kosten gemaakt op de versnelling hij heef nu pas +/_ 2110000 gelopen. hoor hier en daaar van mensen dat het de versnellingsak moet wisselen omdat de tandwiel van de 1e versnelling beschadigt is. dan vraag ik me af dat waarom het uit schiet als het pas warm is gelopenhet moet dan ook bij koude motor ook doe of niet????????


gr.royke

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je moet er eerst eens voor zorgen dat het pedaal weer in de normale stand terug komt, dit kan een lekkage aan een leiding zijn, of kopp. cilinder..

Zou er eerst eens na laten kijken, daarom kraakt hij nu ook als je hem in de versnelling wilt zetten omdat de koppeling niet goed vrij kan komen.

Gr Stefan

sab5300 (0), 14 jaar geleden

hoi,

heb al afspraak gemaakt, kan pas op woensdag vervangen worden

sab5300 (0), 14 jaar geleden

hoi hoi,
de koppeling cilinder is vervangen, maar moet weer eruit het blijkt een koppeling cilinder te zijn met een andere code wel van golf, 6 maanden geleden was her ook vervangen en toen ging het fout, nu weer vervangen met het zelfde foute code. de cilinder heeft een smeernippel die naar boven uitsteek komt tegen de 1e versneling waar door het niet hellemaal in zijn versneling komt en schiet het uit, de 1e gaat naar voren tegen de nippel de 2e gaat naar beneden en de 3e gaat iets omhoog en naar boven en raakt net niet het nippel en het 5e gaat helemaal naar boven en komt boven de nippel uit. bij het oginele cilinder zit de nippel aan de zijkant (word mij gezegt. dus het word morgen weer vervangen. hoop dat het ook zo is dan zijn mijn problemen opgelost zoniet moet er een andere bak onder wand dan zijn de synchromeshring worden ververvangen kan dus dan beter een andere bak nemen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wel handig van die garage, je ziet toch zo het verschil als je het oude en nieuwe onderdeel naast elkaar legt ?

Hebben ze nog iets gezegd over de kosten ? Want nu is het dus 2 keer fout gegaan, wat niet jou fout is, met een beetje pech is de de bak inwendig ook wat beschadigt door dit gebeuren..

sab5300 (0), 14 jaar geleden

hallo,

de koppelingcillinder is vervangen kosteloos en de nippel was geen smeernipel maar ontluchting. maar het probleem was niet opgelost, ben naar een transmissie reviesie bedrijf SHM te schiedam geweest voor diagnose. volgens hun is het synchromeshring gebroken van de 1e versneling de synchromeshring kost ongeveer +/- €20 p/st maar om te vervangen kost het €600 a 700 en een andere reviesie bak dat kompleet van binnen is vervangen kost het mij € 850 incl in en uitbouw en volgens hun kan het zijn dat het daardoor het bak is kapot is, maar is moeilijk aan te tonen. dus heb ik maar besloten om de bak te laten vervangen, word vrijdag (morgen) heb al flink kosten gemaak dus kan deze ook erbij. je hoort nog wel.

royke

sab5300 (0), 14 jaar geleden

hoi,
versnellingsbak is verwisseld, ben uit eindelijk € 950,-kwijt reviesiebak 2 dagen uitgeprobeert en het is nu goed, hij schiet er niet meer uit, het oorzaak is in combinatie van verkeerde koppelilngcillinder en te vroeg terug schakelen naar een lagere versnelling en daarom is het ook niet aan te tonen dat het door de cillinder alleen de veroorzaakt is. en nu maar hopen dat het zo blijft.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Royke,

Nou mooi om te horen dat hij weer goed werkt, maar het probleem zal eerder in een verkeerde, dan wel defecte koppelingscilinder gezeten hebben, dan door te vroeg schakelen..

Bedankt voor de feedback in elk geval.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.