Volkswagen Golf IV: Injector demonteren golf fsi

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI

Hallo, ik wil binnenkort de injectoren laten reinigen maar volgens zeggen heb je een speciale trekker nodig om deze uit de kop
te kunnen halen. Nu is mijn vraag of je hier ook zelf iets simpels voor kan maken!

gerard7

Geplaatst door gerard7 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Waarom wil je ze laten reinigen Gerard ?

Of wat is precies het probleem ?

Gr Stefan

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

nou voordat je bij de injectoren bent, reinigen zal ik niet doen mijn advies als je het nog niet doet ga op euro 98 rijden dit wordt ook aanbevolen en gooi er desnoods eens een injectiereiniger in de tank (bij een volle tank brandstof en dan drie keer tot de helft leegrijden en dan weer volgooien is het effectiever

gerard7 (0), 14 jaar geleden

Probleem met de auto is dat deze(bij warme motor) erg begint te stoten bij acceleren, uitlaatgaslampje begint dan te knipperen.
Foutcode is random misfire, soms ook alleen cil.3. Penbobine vernieuwt. Garage heeft inlaat kleppen gereinigt met forte deze waren of zijn nog
steeds sterk vervuilt(gecheckt met endoscoop). Ik heb al twee potjes injectie reiniger in de tank gedaan zonder resultaat.
Het schijnt wel vaker voor te komen dat de injectors bij fsi motoren sterk vervuilt zijn en er dan rare storingen optreden.
Vandaar de gedachte om deze is te bekijken.

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

wees voorzichtig met montage van de luchtkleppen die tussen het inlaatspruitstuk zit en de cilinderkop aan de linkerkant van dat dding zit een vacuumpotje zorg dat je voor montage dat ding vacuum trekt en dan monteren die kleppen zijn anders zo krom verder heb je niet echt speciaal gereedschap nodig injectoren trek je er zo uit

gerard7 (0), 14 jaar geleden

Ok, bedankt voor je reactie!
Maar volgens mij kun je het gedeelte met de luchtkleppen laten zitten, hier zitten toch de injectors ook in, of is het handiger
deze te demonteren

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

ze zitten erachter dus hij zal er wel afmoeten en sta niet raar te kijken je trekt er zo een paar mee uit wel de afdichtringen vervangen en goed invetten voordat je het kleppenhuis weer monteerd
met demontage voorzichtig zal wel wat klemmen op de injectoren voorzichtig wrikken

gerard7 (0), 14 jaar geleden

Ok,bedankt!

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Knipperen van de MIL (Malfunction Indicator Light) wijst op een probleem met de ONTSTEKING. Hier mee door rijden, kan je een katalysator kosten, en die zijn verrekte duur. Beste is nog een keer uit telezen wat de foutcodes zijn.

Deze hier plaatsten + omschrijving van de code.

gerard7 (0), 14 jaar geleden

Hallo, ik inmiddels de injectoren gedemonteerd.
Het enige wat lastig was, is het "tussenstuk" van het inlaat spruitstuk demonteren omdat deze flink klemt
door de o-ringen om de injectors.
De injectors zelf kon je ze uit de kop trekken.
Bedankt voor jullie info

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.