Volkswagen Polo: 2 dingen Test Koppakking en Motor loopt op 3 clinders

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Ik heb een giga probleem en ik weet niet hoe ik hier nu achter moet komen.
Ik heb een Polo gekocht en eigenlijk vond ik hem al beetje raar klinken beetje als een 45KPH wagentje.
Maar goed ik heb verder nog niet veel er verder overnagedacht en ik ben bang dat ik nu meer kapot heb gemaakt.
ik heb dikke 120 km meegereden voor ik thuis was snelweg alleen maar.
OP de snelweg merkte je het onder een bepaalde snelheid ging hij weer 3 clinders lopen kwam hij boven de 90 pakte hij direct weer op
Bij hellingen of een beetje berg op valt hij snel terug weer in 3 cilinders waar hij op loopt.
( dus soms ook 4 cilinders boven een bepaald bereik ! )
Nu zag ik tot mijn grote schrik dat mijn snelheidsmeter het niet meer deed en toerenteller bleven ook stilstaan
dagteller en temp en benzien meter doen het dus ze krijgen een Inpuls.
ik ben thuis aan gekomen en net voor ik thuis kwam moest ik effe stukje klimmen toen ging hij stotteren en ben ik maar aan de kant gegaan.
ik zag achter mij een paar kringen op de weg met kleuren erin benzien ? dus ik heb meteen gedacht dat hij benzien uit de uitlaat heeft gespoten
toen hij is gaan stotteren. ik heb motor uitgezet direct en onder blok zag ik ook wat motorolie liggen zeg maar halfkopje dat is daarna weer gestopt.
nu komt de vraag 1 ANWB is geweest die zei koppaking kapot enige wat hij heeft gedaan is gaan kijken met zaklampje verder heeft niks gedaan nisk losgehaald aleen gekeken ! nou in de koelvloeistof zit geen bruine smeer en ook onder oliedopje niet.
verder geen witte rook. die man van de anwb zei dat het blok op is en dat het me veel geld gaat kosten.
ik zelf vind het snel verdient om oordeel te geven over een Blok als je nog niks hebt gechekt bougies kabels nisk losgehad bougies niet eens eruit gehad.
Moet ik nu blindelings op ANWB mensen rekenen die op oog zeggen koppaking is lek ? 99,9% zei hij.
ik vroeg nog waarom kijk je niet of de onsteking niet goed staat of de bougies of kabels preus zijn.
ik vind het nu goed koop om de polo maar STEMPEL koppaking kapot te geven omdat blok nat is elk blok zweet wel eens en ken ook geknoeid zijn door vorige eigenaar die onzorgvuldig is geweest

frank777

Geplaatst door frank777 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

kaleido 1 (1580) PRO, 11 jaar geleden

Ik zal niet zeggen , dat die meneer van de anwb geen gelijk heeft, maar ben je jezelf niet een beetje naief ?
Auto kopen , die loopt als een landbouwtrekker van 30 jaar oud , doorrijden terwijl de auto duidelijk een probleem heeft enz.
Ik heb maar 1 advies , naar de garage brengen , diagnose laten stellen , en dan hoop ik dat het meevalt.
Terug brengen zal wel niet gaan.
Succes

frank777 (0), 11 jaar geleden

Dat is natuurlijk laatste wat ik zou doen garage gaan
ik ben hier om te kijken of het wat andesr zou kunnen zijn.

nogmaals iedereen komt hier voor hulp en advies maar dat je zegt naar garage gaan ken iedereen natuurlijk zeggen zelfs mijn moeder

vraag dus advies van mensen die er verstand van hebben.

Highway (115) PRO, 11 jaar geleden

@Frank777

Graag wat meer respect voor de reactie's die gegeven worden. Ik snap dat je gefrustreerd bent maar dat hoef je hier niet te uiten.

kaleido 1 (1580) PRO, 11 jaar geleden

Mijn reactie is oa gebaseerd op de eerste regel van jou verhaal.
Ik heb een giga probleem en WEET NIET hoe ik hier achter moet komen.
En delen van de rest van het verhaal.
Sorry dat het een beetje bot/simpel overkomt , maar de kennis / knowhow lijkt mij naar aanleiding van de geschetste situatie niet echt aanwezig.
Mede dat van achter de computer niet alles op te lossen is , vandaar mijn reactie.

Vraag 1 . Zit de multiriem er nog op
Vraag 2 . Bouwt het koelsysteem druk op ?
Vraag 3 . Zit er uberhaupt nog olie in het blok , en waar lekt hij ?
Vraag 4 . Kun je compressie meten ?
Vraag 5 . Draai de bougies er eens uit , en kijk hoe ze eruit zien.

Ik hoor het wel.
Succes

frank777 (0), 11 jaar geleden

Ok nou ik heb hem hier staan
ik heb nog tot thuis kunnen rijden gelukkig stond 3 km verder op.

muliriem zit erop

of hij druk opbouwd weet ik niet maar meende dat de dop goed vast zat van de koelvloeistof
vloeistof is helder van kleur beetje groenig ofzo watreig groen
olie zit in blok ( wel carterpan lekt behoorlijk pakking heeft het begeven )
compressie ken ik niet meten geen gereedschap voor

bougies eruit draaien moet ik nog doen doe ikmorgen

wat ik wel heb gemerkt al en heb gezien oliefilter vol olie en nat.
en als je de auto start is hij op 3 clinders geef je beetje gas gaat hij meteen goed lopen op 4 clinders al houd hij dat ook niet lang vol

op 4 poten maar het is steeds wel zo beetje gas goed lopen en erna verval soms weer langere periode goed.

is veel geoxideert en nat ook aan de stekkers

frank777 (0), 11 jaar geleden

Effe update

bougies zijn eruit en pikzart allemaal carterafvoerslang zat ramverstopt met sludges schoongemaakt en luchtfiler was nat en olie aan.
iemand idee of hij daarom slecht ken lopen op 3 clinders ?

alvast bedankt

frank777 (0), 11 jaar geleden

update

opgevallen 1 spruitstuk bout is weg waar hij aan blok mee vast zit ! dus

nou heb inmiddels nieuwe luchtfiler bougies verdeler kap en rotor gekocht en gemonteerd.
het hielp niet echt veel

en ook tijdens dat motor loop teen enorme rook pluim veel vocht in blok en SLUDGE dat heb ik al gezien omdat carterafvoerslang Ram dicht zat
als je dan gas geeft rookt en prutterd hij nog meer dampen eruit,ik krijg het idee alsof hij verstopt is of dat de verbranding niet optimaal is door de bougie kabels.

ook mijn toeren teller blijft raar doen dat doet hij het dan weer niet dan weer wel vreemd.


ik denk dat ik nu niet verder ken als ik niet bougie kabels vervang wat is jullie mening hier over ?

benzien luchten ruik je ook

tot mijn verbazing zag ik in donker flitsen precies aan de kant van ( tapdraad ringetje bougie ) inkijk van bovenaf gezien ! cilinder 1 diskap kant


Ik heb toen maar andere bougie kabel genomen en die geprobeert daar loopt hij iets beter mee.
heb alle bougiekabels door gemeten van 2 k ohm bobinekabel naar verdelerkap tot de rest rond 5,8 K ohm a 6 K ohm de 4 bougiekabels dus


IK hoop dat jullie beetje snappen ik ben niet zo heel goed in uitleggen sorry daarvoor

( ps speling op rotor heeft hij beetje maar dan niet van links naar rechts maar in en naar buiten drukken die binnen mantel beweegt dan beetje mee)


Voor ik het nog vergeet valt me net in compressie is gemeten was op 3 cilinders 10 en een 12

Dank Frank

DNS Car Solutions (0) PRO, 11 jaar geleden

En op cilinder 4 dan? De speling op je rotor die je beschrijft is normaal,alle bougiekabels vervangen incl. bobinekabel,branstoffilter vervangen,carterontluchting ook schoonmaken,het roken waar je het overhebt zal waarschijnlijk olieresten inje luchtfilterhuis en/of carterontluchting zijn(dunne slang die bij je luchtslang vanaf luchtfilterhuis,snapje?)

frank777 (0), 11 jaar geleden

@DNS bedoelde met bovenstaande dat 3 cilinders 10 Bar de compressie was gemeten en op 1 cilinder 12 Bar
die Carter afvoer slang was niet standaart hoorde ik al via een kenner dus er zomaar opgedrukt en hij zat ook niet in potje btw carterafvoer pot.

dus ja ik weet niet of ik die in rubberhuis ken kopen of dat die ( standaart moet zijn )


bougiekabels wil ik zoiezo vervangen, en brandstof filter zsm ook.

Dank

hou jullie op de hoogte

weer wat ontdekt linker en rechter kant ontbreekt 2 bouten waar inlaat spruitstuk mee aan Blok vast zit precies waar hitteschild zit boven aan dus
en daar zie je ook bij de startdat er rook tussen uit komt.

idee ? of ik daar gewone plug in ken draaien of moet dat stalen moeren zijn ? en welke maat anders haal ik ze effe bij Praxis

DNS Car Solutions (0) PRO, 11 jaar geleden

Frank;
DE GOUDEN TIP: Ga naar een AUTOMATERIALENZAAK,niet naar een BOUWmarkt,daar weten ze ook exact wat je nodig hebt voor een beurt,en voor spruitstukbouten ben je daar ook aan het goede adres(wel ff je kenteken meenemen)

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

waar ben je toch allemaal mee bezig haal er nu eens iemand bij die er verstand van heeft, wij kunnen dat van hier niet beoordelen hoe graag we dat ook zouden willen we kuunen wel gissen, maar als we zeggen vernieuw dit of dat kost het geld en is het misschien nog niet goed.
Maar heb mijn bedenkingen als de carterslang ook niet standaart was zal het wel een auto zijn met veel carterdruk ofwel versleten zuiger veren, ofwel ......... vul het maar in

frank777 (0), 11 jaar geleden

Jan dat ken best zijn dat jij dat idee hebt maar compressie was in orde 3 x 10 bar en 1 x 12 bar dus dan ken er geen versleten zuigerveren zijn
auto loopt op 4 clinders nu.

aleen bij koude motor als ik hem start loopt hij netjes rustig maar na minuut of 4 nadat auto heeft gelopen ( dus niet gereden ) dan begint hij beetje te bokken zeg maar.

net of hij vonk soms mist

Ik snap dat het zoveel ken zijn en ja ik begrijp dat het niet makkelijk is allemaal.

frank777 (0), 11 jaar geleden

Update


auto loopt w eer op 4 cilinders lag aan bougie kabelheb ik nog andere vraag, ik hoop dat u me daar ook bij kunt helpen

Dat is de temp van thermostaat in de auto blijft op begin stand staan ( dus weinig beweging ) als ik de verwarming aan heb staan !!



De verwarming in de auto verwarming doet het verder prima.


als ik verwarming uitzet dan beweegt de temp naald zich pas richting bedrijfsTemp van de motor zoals hij hoort te zijn.

Hoe zou dat kunnen ?

ernhemmer (0), 11 jaar geleden

Beste frank. Koop een boek vraagbaak van je Polo en ga eerst wat info op doen qua auto techniek

frank777 (0), 11 jaar geleden

weet iemand aanhaal moment van deze pakking om deze pakking wat vaster te zetten mischien dus aanhaal moment van die boutjes zie pijltjes hij lekt daar weet niet wat het is olie of koelvloeistof.
maar tijdens dat de motor loopt komt er vloeistof tussen die pakking omhoog geperst pf gelopen.

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/839/18012013281.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/839...][img]http://img839.imageshack.us/img839/3100/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

Gewoon iets aan draaien maar maak hem eerst eens schoon dan kun je zien wat er lekt, zal wel olie zijn, maar de pakking zal wel lek zijn

frank777 (0), 11 jaar geleden

Oliedruksensor is Gaar hij lekt finaal door groene plastic heen richting contactpunt !

dus morgen effe andere halen

dank voor je reactie

audia4 (0) PRO, 11 jaar geleden

temperatuursonde zal ook wel gaar zijn, vw kwaaltie trouwens. dat maakt dat de meter in het dasboard niet werkt.

frank777 (0), 11 jaar geleden

Tempsonde is goed bleek toch stekker te zijn die gaar was en daardoor die olie zo eruit perste oliedruksensor nieuwe geinstaleerd en klaar.

Geen lekke meer gelukkig.

Dank voor alles mensen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.