close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: 2 lastige problemen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6SR AKL

ik heb hier een lastig probleempje waar ik zelf niet 123 uit kan komen.

De enige foutode die hij nu op dit moment geeft is 01177 ecu defect
het probleem is: de viergasmeting is niet goed. hier zie je een aantal waardes bij 2500tpm
co 0.59 deze moet 0.39 worden
co corr 0.59
co2 14.50
hc 170
o2 0.85
lambda 1.016
volgende probleem: als je de auto naar 2500tpm trap en je houd hem er op en je laat het gaspedaal ietsjes los zakt hij gelijk al 900tpm terug en als hij sinds aan de vgm hangt dan springt alles gelijk in het rood. dit is zeer irritant als je 100 wil rijden en je laat het gas ietsjes los gelijk een klein schokje voel in de auto

de auto rijd nu helemaal perfect heeft volle vermogen enz niets op aan te merken behalve het bovenstaande.

ik hoorde ook nog dat als je de auto op 2500tpm houd dat hij niet egt super lekker loopt je hoort hem een beetje roffelen uit de uitlaat dus duid het op een slechte verbranding

Het begon hiermee.
voordat ik deze auto gekocht heb is er 1 draadje van de kabelboom van de ecu gerepareerd dat draadje heeft ervoor kortsluiting gemaakt en de ecu gesloopt.
de ecu opgestuurd naar een revisie bedrijf en heeft deze gereviseerd. toen is de auto net op het randje door de vgm gekomen dus een goedkeur.
daarna heeft de auto probleemloos 1jaar gereden.

nu heb ik de auto gekocht als project en heb div dingen gedaan
na veel testen en allerlij dingen vervangen te hebben zit het probleem er nog steeds in. hieronder een lijstje van de vervangen onderdelen.
Lamdasensor NGK met originele stekker eringezet(zit er maar 1 op de auto in uitlaatspruitstuk)
Luchtmassameter
2e hands gasklephuis deze is ook ingeleerd en schoongemaakt
timing gecontr.
bedrading naar computer gecontr(isolatie tape er allemaal afgehaald en goed visueel gecontr)
bougies,luchtfilter,brandstoffilter,olie ververst is ook al gebeurd
heb de ecu naar actronics opgestuurd en die hebben geen problemen waargenomen.
cilinderlek test gedaan=ok
compressie test gedaan=ok
ben gaan zoeken naar een katalysator die zat er niet op,toen heb ik een nieuwe besteld van het merk walker, en gemonteerd maar dit verandert ook niets aan de vgm.
ook heb ik al een keer de adaptie waardes op 0 gezet maar dit veranderd ook niets aan de vgm.

ikzelf denk dat er ergens toch nog een elektronisch probleem inzit die ervoor zorgt dat de motor niet lekker loopt en zorgt voor de toerenterugval.
misschien toch een ecu?

alvast bedankt voor jullie reacties.

Geplaatst door

len-nardr (0)
badge

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is de staat van de inlaatluchtslang en slangen naar carterventilatie bij de olievuldop. zit ook nog een vacuumslangetje aan. Deze gaan dikwijls kapot. Kijk ook eens naar de werkelijke waarde van je koelvloeistoftemperatuursensor of die niet afwijkt zonder dat hij een foutcode zet. Volgens mij kun je ook je gasklep niet inleren met een foutcode. Wanneer is die foutcode er in gekomen?

Je viergaswaatdes duiden wel op een slechte katalysator. Een originele of kwaliteitsmerk kat monteren lost het probleem probleem waarschijnlijk wel op. Goed warm rijden kan ook helpen.
Aan de lambda waarde te zien is de mengselregeling wel in orde.
Het probleem met het toerental stabiel houden hebben deze motoren ook vaak. Schakel zoveel mogelijk verbruikers in, daar wordt het wat beter van.

@arjankempeneers heb een rookgastester er op gehad... De inlaat is in iedergeval dicht genoeg.. Heb ook verbindingen van de inlaat ingespoten met remenreiniger maar heeft ook geen effect.
Er zit sws al een nieuw thermostaat huis in daarbij zit ook wss een nieuwe sensor in. Hij geeft in iedergeval een goede waarde aan op mn dashboard. Gasklep heb ik ingeleerd zonder foutcodes.
De foutcode 01177 komt pas terug nadat hij even gelopen heeft en ik contact op nieuw aan en uit heb gezet. Geen idee wanneer de foutcode er percies is ingekomen denk pas nadat ik luchtmassameter vervangen heb enz omdat hij dan pas egt actuele goede waardes meet.
@arjenhofstra
Ik heb een kwaliteitsmerk walker kat gemonteerd.. Maar dat helpt niets..
Waarom veel verbruikers inschakelen waarom zou dat moeten kunnen helpen?

len-nardr 0
badge

9 jaar

Met meer verbruikers heeft een kleine beweging van de gasklep minder effect op het toerental, daarom helpt dat het toerental stabieler te houden. Wat betreft de kat, als je lambda goed regelt en je hebt nog steeds dezelfde uitstoot bij warme katalysator, dan zou ik toch eens een originele of bosal kat monteren.

Thermostaat zit onder in het blok. Sensor zit vlg mij bij cilinderkop bovenste radiateurslang. Meter en ECU zijn vlg mij gescheiden in de sensor. Dus meet eens aan de hand van je meetwaarden. Het CO is te hoog, maar even voor APK. Als je niet aan de waarde komt tussen 2500 en 3200 t/m, dan mag je met stappen van 100 beginnen bij 2000 t/m. Mss meet je dan een lagere waarde om door de APK heen te komen. Goed warm rijden wil ook helpen ee, vooral bij een imitatiekat

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.