Ik heb een schadewagen Golf 4 tdi, 74 kw, pompverstuiver (axr), bj 2003.
Wat zijn de precieze verschillen tussen de 2 mogelijke types met 74 kw, een ATD en een AXR ?
Ik wil nl een zelfde type kopen om het schadegeval te gebruiken voor al de motorische en mechanische onderdelen die ik erin gepompt heb (was intussen tip top in orde motorisch, onderstel).
Ik weet dat ze een verschillend inlaatspruitstuk hebben, en ook een verschillend egr systeem.
Hoe zit het met de rest zoals :
LMM, TURBO, DRUKSENSOR, GASKLEPHUIS/EGR (zoals op axr), INJECTOREN, VERSTUIVING (axr= pompverstuiver, ATD ook ?), andere onderdelen, leidingen, slangen, interieur, onderstel, ... ?
Ik wil nl. zoveel mogelijk onderdelen herbruiken van de schadewagen, en de AXR is niet zo simpel te vinden in de buurt hier.
Zijn beide spruitstukken/egr systeem/slangen/turbo/... omwisselbaar zonder problemen tussen een AXR en een ATD ?
Met andere woorden, om een ATD op te knappen met onderdelen van een AXR, wat kan ik allemaal gebruiken, en wat MOET ik allemaal gebruiken om die ATD in orde te krijgen met die AXR onderdelen ?
Bedankt voor hopelijk wat advies van enkele professionele of andere kenners,... tis nodig...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand ?
Kan iemand me vertellen of de turbo van een 100pk golf 4 tdi (pompverstuiver) kan gebruikt worden op een 110pk golf 4 tdi (ander blok) ?
Iemand ??
Het makkelijkst en de meest zekere weg is je Volkswagen dealer bellen en beide kentekens de onderdeelnummers vergelijken.
Misschien is er iemand op dit forum die dat kan checken.
Mocht je altijd bij de universele garage komen, zij willen vast wel voor je met de dealer bellen voor vergelijking onderdeelnummers!!!
Anders is dit echt niet met zekerheid te zeggen....
Bedankt voor bovenstaande info.
Ben intussen op zoek naar krak dezelfde motor (AXR, 2003), maar dat blijkt moeilijker dan gedacht.
Intussen ben ik te weten gekomen dat ik eventueel een 110 of 90 pk golf 4 tdi kan aankopen, de motor met boite van mijn schadewagen in 1 geheel overzetten naar die wagen, maar dan moet ook de ecu met sleutelcontact enz. overgezet worden, PLUS zullen waarschijnlijk de stekkers verschillen, dus dan zou ook de kabelboom moeten gewisseld worden.
Een hele boterham dus indien ik een golf met een ander type motor koop (ik dacht misschien een golf 4 tdi met kapotte motor ofzo of zonder motor, maar als de ecu en stekkers niet overeenkomen zou dat niet zo simpel zijn).
Best dus is toch maar een AXR bj. 2003 te zoeken, eventueel zonder motor of met schade aan motor...
Indien bovenstaande volgens jullie niet kopt of indien iemand meer info kan verschaffen, het is steeds ZEER welkom.
Alvast dank je wel. Wordt vervolgd...
9 jaar
Om je niet te veel en in de toekomst voor ploblemen te behoeden zou voor dezelfde type motor gaan.
Enkele kenmerken verschillen zijn : turbo, egr, inlaatkanaal , lmm , intercooler, turboslangen .
Onderstel kan verschillend zijn . diameter remschijfen, vering, veerpoten. verzwaard onderstel, sport onderstel.
Als je auto zo veel schade heeft lijkt me raadzamer een andere auto aan te schaffen, wat je aan koopt weet je ook niet wat je krijgt.
Beste Bert, bedankt voor de informatie.
Het lijkt me idd raadzaam op zoek te gaan naar een AXR 74kw GT TDi...
Mijn huidige wagen is idd 'total loss' omdat het chassis naar de botten is.
De motorruimte is echter intact gebleven behalve het metalen steun waar het reservoir van de servo vloeistof op staat geschroefd.
Er zitten VEEL nieuwe onderdelen aan en rond de motor, wielen, enz..., dus een ander merk/model wagen zou een zonde van duizenden euro's zijn. Beter om dezelfde motor te zoeken, AXR (GT tdi), en die onderdelen van mijn huidige wagen te herbruiken. Pluspunt is dat we dan met een hoop reserve onderdelen zitten die op lange termijn veel geld kunnen uitsparen.
Ik kan nl. het een en ander wel zelf repareren en vervangen. Heb o.a. zelf de turbo, v-riem met alle polies en spanner, verschillende waterslangen, vacuumslangen, magneetventiel, opvoerpomp, klepdekseldichting, brandstoffilter, dichtingen van inlaatbuizen, remschijven/blokken, olie, koelvloeistof, en vele andere dingen zelf vervangen bij mijn huidige 'perte totalle' wagen...
Het was eigenlijk een 'project' geworden. Veel mankementen bij aankoop, en NET wanneer m reed als een klok...BAM !! Heeft netgeteld 2 dagen 'in orde' geleefd...
Dus idd 'ideaal' als ik dezelfde AXR kan vinden, eventueel met een andere kleur en/of andere opties.
Moeilijke opdracht, is allang gebleken :-S
Wordt vervolgd...
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar