Volkswagen Golf III : 2 van de 4 cilinders

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 8v

hallo,
dit golfje loopt op 2 cilinders, 1 en 4 doen niet mee. als je de auto op contact zet krijg je wel even spanning op de injectoren. ze worden dus niet aan massa gelegt lijkt me. vonken doet ie (onbelast) op alle 4 de cilinders. Mijn vermoeden is dus de computer. Zijn deze uit te wisselen of zijn die ook al gecodeerd en dergelijke? en waar kun je dat bij zo'n golfje aan herkennen? het is een aex motor.
mvg, Tim.

timhoeks2

Geplaatst door timhoeks2 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

timhoeks2 (0) PRO, 13 jaar geleden

probleem nog verder onderzocht en het lijkt erop dat de cilinders bij hoog toerental wel meedoen. als ik hem net iets over de 4000 hou en dan de stekkers van injector 1 of 4 lostrek heb ik wel duidelijk toerenval. ook heb ik even de injectorgallerij losgehad en zo gestart en dan zie je nagenoeg hetzelfde beeld bij alle 4 de injectoren. in vorige berichtje wat onduidelijk geweest misschien, maar compressie e.d. ook al gemeten en dat was goed. best appart. dacht al aan hele oude benzine, maar er ligt een tankbon in van november 2010.

Siem Bijman (140) PRO, 13 jaar geleden

Kun je ook meten met de scoop? (of ledtester kan ook, maar is moeilijker te vergelijken met de andere cilinders)

timhoeks2 (0) PRO, 13 jaar geleden

nee, heb geen scoop helaas.

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Had je een storing erin staan? Zoja welke?
Heb je de bougie's al eens vervangen?
Hoe zijn de doppen/kabels en verdelerkap want die gaan wel eens stuk,reageert hij als je met water sproeit?
Hoe klinkt het blok (buiten dat hij op 2-3 cilinders loopt) klinkt dat zoals hoort en geen getik e.d.? (anders klepstoters controleren ondanks goede compressie).

timhoeks (0) PRO, 13 jaar geleden

nou, uiteindelijk was ie simpeler als dat ik verwacht had. zat hem gewoon in de ontstekingskabels. die heb ik samen met rotor en verdeelkap vervangen en opgelost! stomme is dat ik nog niet eerder meegemaakt heb dat dit tot uitval van 2 cilinders komt, met een bougie los aan de kabel en dan aan massa gewoon op alle 4 vonk en in de motor dus kennelijk niet.
meedenkers bedankt!!

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.