De brandstofpomp is er af geweest normaal weer gemonteerd. maar dit geeft problemen met aanslaan van de motor.
Nu beginnen we te twijfelen over de merktekens op het vliegwiel.
er staan namelijk een streepje met een z. een 0 en dan weer een streepje . (welke gebuik je )
pomp zetten we met een klokje op tijd .
Wat doen we verkeerd ?? volgens ons doen we het volgens het boekje ?
alvast bedankt Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik hoop het goede boekje; op het vliegwiel staan een o een streepje en een t. (ober totpunkt, in nederlands bdp. hij moet dus tussen de o en de t staan op het streepje. eerst de pomp op 1,00 mm slag zetten, dan tandwiel vastzetten nokkenas-pompaandrijving. vervolgens motor terugdraaien totdat de meter niet meer beweegt. nu weer richting bdp draaien. op bdp de meterstand aflezen (voorbeeld 0.93 mm afgelezen) nu moet je weer het nokkenastandwiel-pompaandrijving losdraaien en het verschil tussen afstel en afgelezen waarde instellen. dus in het voorbeeld. .007 + 1.00 = 1.07 mm. de afwijking komt door de rek in de riemen. let op dat de koudestart vervroeger ingedrukt is (dus niet ingeschakeld is) dit veroorzaakt namelijk afwijking in inspuittijdstip
Voor dat je de pomp aansluit moet je zorgen dat je hem vult met brandstof,vaak kunnen ze niet zelf de brandstof aanzuigen.
Gr.BV
heb je wel de goede banjo bout bij de juiste aansluiting deze kun je per vergissing handig omwisselen, en in een ervan zit een hele kleine doorstroom opening
bedankt caddy inderdaad we vergeten de pomp eerst op 1,00 slag te zetten stom
bedankt henk
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar