close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lt 28: 2.4 zescilinder diesel

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4

hoi.

Ik wil een turbo diesel inbouwen in mijn oude LT 28D (daarin staat de motor recht op )
Ik heb een complete aandrijflijn voor de nieuwe situatie ,dus motor,bak cardan en achteras)
Weet iemand hoeveel steunpunten ik moet verbouwen om dit passend te krijgen?
Is er iemand die dit al eens heeft gedaan?
groet wout

Geplaatst door

alshetmaareen6cilinderis (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

geen een
past niet
en is allemaal electronisch geregeld
kabel boom ecu
contact
dashboard(electronische snelheid)
carter
oliepomp wijzigen
bladveren ombouwen nw mod is breder

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Jerry, het lijkt wel of jij het over een motor etc. uit de LT2 hebt (5-cyl. TDI).
Volgens mij bedoelt Wout een turbodiesel uit de LT1 ("als het maar een 6 cilinder is"), ik denk dat veel van jouw problemen daarmee al niet spelen.
Wout, steek anders eens je licht op op www.lt-forum.de

Grtz, Thijs

Thijs11395 0
badge

17 jaar

weet ik
maar de niewere motoren hadden al electronise regeling
anders heeft ie gewoon een oud blok met turbo
dan past de achteras ook niet om dat de turbo's uit die tijd allemaal lt 30 en hoger waren ivm totaal gewicht
en die ware dubbel lucht
en die as past niet onder een LT 28
en die aandrijf lijn is anders
hebb 15 jaar transport bedrijf gehad met eigen werkplaats
en heb diverse van die lt gehad
benzine en diesel
4 en 6 cilinders
je kan wel de oude motor wiisselen met een turbo 6 maar danhoef je de steunen niet aan te passen om dat hij het compleet zegt te hebben

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Hey jerry/thijs en misschien anderen,
Ik heb een LT28 uit 1981 met een motor die gaar is( niet ongebruikelijk bij deze motor), en een schade LT 28 uit 1988 met een turbo motor. In principe dezelfde auto Bij deze latere modellen ligt de motor( die hetzelfde is), maar met een turbo) gekanteld.
dus de bell housing is anders en ook de plaats van de cardan op de achteras. Ik heb dus het hele spul, Maar ik vraag me af hoe die motor is gekanteld . Is de hele ophanging aangepast, of zijn het alleen andere steunen.
en hoe zit het dan met de rest
groet wout

bouw het gewoon over
als t niet past heb je pech en zal je de voras meemoeten verhuizen
daar zitten de steunen op vast
ik dacht dat je alleen de aandrijf lijn had
maar met een complete donor auto
gewoon beginnen en ik zou zo de hele as met meotor en al overztten

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Da's ook een beetje mijn stijl, gewoon beginnen en kijken waar het strand,maar ik dacht misschien zijn er dingen die iemand al gedaan heeft, zodat ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden. Ik kan op dit moment de auto"s niet naast elkaar zetten en kijken/meten
groet wout

denk als je de vooras meeneemt dat er weinig is wat niet past
let alleen even op de bev plek van de achter veren
k weet dat daar verschil in zit
maar dit is ook aan te passen
alleeen wat meeer werk
anders laat je de as zitten en past de tussen as aan
volgens mij zat er een bout in de tussen as kon je m delen
daar kan je misschien wel wat mee

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.