We hebben de cilinderkop gedemonteerd gehad van deze auto. De distributieriem was gesprongen en de kop is gereviseerd bij revisiebedrijf.
Na opbouwen van de motor bleek hij netjes te lopen, alleen leek hij wat traag. Het vernieuwen van de luchtmassameter (deze bereikte niet de normale maximale waarde) bracht al een stuk verbetering.
De klant zegt nu dat de auto nog niet zo snel is als voor de reparatie. Pomptiming, luchtmassa en turbodruk lijkt allemaal in orde. De verstuivers zijn ook bij het revisiebedrijf gecontroleerd.
Heeft iemand nog een idee?
Groeten Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wel de goede dikte van de koppakking gebruikt
Waren vroeger diktes in
Gr Theo
kan ik dat ook aan de hand van compressie meting zien?
Patrick
de aandrijfriem van de brandstofpomp afstellen met de vagtester, kun je aan de meetwaardeblokken zien hoe deze moet staan, het is het .tje op de i!
Is de nokkenastiming ook goed gezet?? (jaa, het riemwiel zit spieloos op een conus en je hebt hier speciaal afstelgereedschap voor nodig)
nokkenastiming is met gereedschap afgesteld en uitgelezen brandstofpomptiming ligt tussen de voorgeschreven waarden.
Groeten Patrick
misschien een vacuumslangetje verkeerd zitten misschien of ongemerkt kapot getrokken met het klusje aan de kop verder heb je eigenlijk de meest voorkomende dingen al wel gecheckt
ik zit nog aan de EGR te denken, maar dan moet ie walmen als een kolenkachel.
wellicht beschadigde zuigers
Hallo parick
ik zie dat je bij ons uit de buurt komt maar goed het volgende:
in de meet waarde blokken kun je ook zien wat er aan brandstof ingespoten wordt het onderlinge verschil tussen de 5 cilinders.
mocht dit van eentje te veel zijn dan klopt de theorie van een slechte zuiger .
dit probleem komt nog wel eens op zijn tijd voor ook bj de transporters.
mocht je zeker er van zijn dat je timing goed staat bdp nokkenas en de brandstofpomp dus ook met de vag tester verstellen van de exentrische rol van de pompriem. dan nog eens de compressie meten (let op onderling niet te veel verschil).
en anders moet het toch echt in het mechanische gedeelte zitten omdat de riem gesprongen is.
dit zijn altijd van die leuke tijdrovende klusjes die altijd moeilijk zijn .
en wat het eventueel vlakken van de cilinderkop betreft.
HET BESTE KUN JE ALTIJD DE HOOGTE VAN DE ZUIGERS METEN dan weet ook of je zuigers respectievelijk de drijfstangen niet krom zijn.
Ik weet uit ervaring dat dit bijna nooit gebeurt maar het geeft je wel een hoop informatie.
met vr gr Willem
Verstuivers niet beschadigt bij het monteren?
Zitten hele fijne gaatjes in, hoeft maar het minste of geringste vuil aan te zitten en het is mis !!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar