close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: 3,5 cilinder

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 aam

Hallo,

Ik heb hier eerder een probleem geplaatst dat mijn eigen wagen maar op 3,5 cilinders draaide, vandaag moest ik wat onderdelen halen en kwam ik er achter dat hij nog beroerder loopt.
Het blijkt nu dat de motor maar op 2 cilinders loopt (1 en 2de), de 3de en 4de cilinder draaien amper op halve kracht.
Wanneer de motor draait en ik trek de bougiedop van de 3 of 4de cilinder eraf dan verandert er amper wat behalve dat hij wat vaker bij de uitlaat poppert, wanneer ik de bougiedop van de 1ste of 2de cilinder eraf trek dan draait de motor nog veel slechter en valt na ± 4 seconden uit. Ik heb de bobine,bougiekabels,bougies,verderkap gecontroleerd met een waterspuit maar ik zie niets. Ik heb de hal sensor voorzichtig schoongeblazen met wat perslucht.
zoals eerder vermeld kan ik nergens vacuumlekker vinden.

Bij deze wil ik alvast iedereen bedanken voor zijn antwoord.

Geplaatst door

Row80 (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klepzitting(en) ingeslagen?

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

[quote=Hans4037]Klepzitting(en) ingeslagen?

Hans[/quote]
Hallo Hans,

bedankt voor je snelle reactie! maar een ingeslagen klepzitting zou je dat niet aan de compressie kunnen zien ?

Row80 0
badge

16 jaar

Nee dat hoeft niet want de uitlaatkleppen zakken weg in de cilinderkop,dus de cilindervulling is wel goed. Na de arbeidslag blijven er dan verbrande gassen in de cilinder achter omdat de weggezakte klep minder ver open gaat om alles af te voeren. Door deze gassen krijg je een slechte verbranding in de desbetreffende cilinder.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

kijk even goed naar de aansluiting van de rembekrachtigerslang op het inl. spruitstuk..

garageburgwal 0
badge

16 jaar

[quote=garageburgwal]kijk even goed naar de aansluiting van de rembekrachtigerslang op het inl. spruitstuk..[/quote]
Dit is al in een eerdere topic over deze auto aan de orde geweest.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...


Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

[quote=Hans4037]Klepzitting(en) ingeslagen?

Hans[/quote]
Weet jij misschien ook hoe je dit snel kan constanteren ?

Row80 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.