Volkswagen Golf III: krukas bout gebroken

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: gok 1z

heb hier een golf 3 met een gebroken krukas bout,
op zich is het wel bekend dat deze loslopen, [of uitslaan van het tandwiel]
maar is deze rest'' bout er nog uit te krijgen??
wie heeft hier een oplossing of een idee linkse tap of???
en iemand ook wel eens geluk gehad dat de kleppen deze klap overleven??
alvast mijn dank ...peter

peter8694

Geplaatst door peter8694 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

maar is deze rest'' bout er nog uit te krijgen??

boren
wie heeft hier een oplossing of een idee linkse tap of???

nee
en iemand ook wel eens geluk gehad dat de kleppen deze klap overleven??


graag gedaan
alvast mijn dank ...peter

peter8694 (0) PRO, 15 jaar geleden

goed, boren dus, was er al bang voor,
is bij stoplicht gebeurd, vandaar, maar kan dus beter gelijk de kop demonteren??
bedankt voor het antwoord

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

meet 1rst eens compressie

peter8694 (0) PRO, 15 jaar geleden

ja idd, zal ik ook doen,
bedankt

Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden

Hallo, de bout is van behoorlijk hard materiaal, dus de kans dat de boor naar buiten loopt is vrij groot. Zelf boor ik hem meestal uit door een stalen busje voor de afgebroken bout te zetten, waarin de diameter van de boor is uitgeboord, het busje fungeert dan als geleider voor de boor; de boor loopt dan niet zo snel naar buiten.

Als de boor afknapt in de bout, kun je verder uitboren wel vergeten, dus voorzichtig aan, beginnen met bv 4 mm boortje, voorcenteren ,scherpe boor,laag toerental boormachine.

Groet Jan227

peter8694 (0) PRO, 15 jaar geleden

jan ook bedankt, heb de kop eraf,
kleppen krom, zuigers niets aan te zien,
stoters vast om de klepsteel,
maandag maar weer verder

Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden

Hallo, waarschijnlijk moet je het aanligvlak van de krukas ook vlakken. Meestal is ter plaatse van de kerf in de krukas waar de spie van het tandwiel in valt, de krukas niet meer vlak. Zet je de boel zo in elkaar, heb je binnenkort weer hetzelfde probleem.


Groet Jan227

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

Die bout heb je er zo uit..... even met de autogeenbrander er op, er zit n.l. borgmiddel aan. Af laten koelen en proberen hem met een centerpunt of kraspen terug te draaien.

Kleppen, geleiders en klepstoters vervangen!! nokkenas controleren op scheuren en of slingering. (breken soms zelfs na dit soort vastlopers)

126 (0) PRO, 15 jaar geleden

kruk as is te repareren met een frees om hem weer vlak te krijgen

peter8694 (0) PRO, 15 jaar geleden

iedereen iid geval bedankt,
bout ligt ongeveer halve cm diep in de krukas,
beweegt links rechts een paar mm

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=peter8694]iedereen iid geval bedankt,
bout ligt ongeveer halve cm diep in de krukas,
beweegt links rechts een paar mm[/quote]
Als ie al beweegt rommel je hem er zo uit, even doorzetten dus. centerpons of kraspen gebruiken om hem rond te draaien (tikken)

peter8694 (0) PRO, 15 jaar geleden

ga mijn best doen?
en hoe zit het met de krukas lagers en drijfstangen?
zie hier niets aan, of gaat dat meestal wel goed??
normaal plaats ik een ander blok, maar dit is een eigen auto

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=peter8694]en hoe zit het met de krukas lagers en drijfstangen?[/quote]
Normaal gesproken gaat dit wel goed, indien het een eigen auto betreft is alles waarschijnlijk zo krom als een banaan........[url=http://imageshack.us][img]http://img176.imageshack.us/img176/4579/...[/img][/url]

Gr. paul

peter8694 (0) PRO, 15 jaar geleden

ja idd paul, jij maakt me weer blij,
groeten peter

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=peter8694]ja idd paul, jij maakt me weer blij,
groeten peter[/quote]
Hahaha! jij hoeft het ook niet makkelijker te hebben dan ik ;

Gr. paul

peter8694 (0) PRO, 15 jaar geleden

moet wel even kwijt dat iedereen mee denkt,
dat is super op deze site

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=peter8694]moet wel even kwijt dat iedereen mee denkt,
dat is super op deze site[/quote]
Zou men dit ook nog vinden indien men 10,- moest betalen ; In het algemeen, wat gratis is vind men altijd TOP!!

Plaats je in een auto van een klant een gratis lamp, vind men jou een top vent... Maar vraag nu eens 15,- ??

Gr. paul

peter8694 (0) PRO, 15 jaar geleden

zit ook waarheid in, maar t is leuk zo

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=peter8694]zit ook waarheid in, maar t is leuk zo[/quote]
Ben ik helemaal mee eens!

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Iemand gehoord die het overgebleven gedeelte vastlast. Inderdaad daarna nooit meer wat aan te doen maar als nodoplossing?

126 (0) PRO, 15 jaar geleden

nooit doen leuk voor export maar voor de rest nooit

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

ow, en of de drijfstangen krom zijn; het is een aanrader de zuigerhoogte even te controleren; die kop moet er toch af.

peter8694 (0) PRO, 15 jaar geleden

kop is er al vanaf, zuigerhoogte gecontroleerd,
bout uit de k as, wel een heel gepier, als hij weer loopt laat ik de afloop weten,
iedereen bedankt voor het mee denken,
peter

peter8694 (0) PRO, 15 jaar geleden

motor loopt weer als een zonnetje, iets wat wij nogal eens te kort komen in dit land,
groet peter

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=peter8694]motor loopt weer als een zonnetje, iets wat wij nogal eens te kort komen in dit land,
groet peter[/quote]
Verkopen dat stuk antiek ;

peter8694 (0) PRO, 15 jaar geleden

mafkees, doe t kalm aan daar in ommen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.