close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf I: co

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 72kw

help heb hier een golf cabrio 72kw u9 uit 1992 en krijg deze auto niet goed voor de apk.
de auto staat stationeer constant te zoeken(halen) met een co dat staat te pendelen tussen
de 0.60 en de 1.25 procent lambda is dan rond de 1.03 dus deze is goed. optoeren co
0.86 tot 1.23 met een lambda van 1.02 ongeveer. vervangen is al de temperatuursensor en
de lambdasonde( origineel) . Luchtmassameter gewisseld met andere auto maar niks van dit
heeft geholpen. wie o wie kan mij de goude tip geven??

m.v.g. ed

Geplaatst door

ed13 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

valse lucht aanzuiging?

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

heb ik ook al aan gedacht maar heb slangen gecontroleerd maar hoor en zie er niks aan.
Er zit ook een soort van stel schroef op de luchtmassameter maar als ik deze verdraai dan
heeft dat ook weinig invloed.

ed13 0
badge

16 jaar

als ik dat zo zie werkt je kat niet meer
en het pendelen betekent dat je co buiten berijk staat
dit is normaal te regelen met de stel schroef in de lmm

succes

gr. E.Tempel

Ernst Tempel 0
badge

16 jaar

deze auto is ingevoerd en heeft geen katalysator alleen een lambdasonde.
Stel schroef reageerd hij niet op ook niet met andere luchtmassameter

ed13 0
badge

16 jaar

de lambda regelt deels de brandstof
de kat reageert ie alleen op als deze dicht zit
denk dat er toch ergens en lek in een slang oid zit

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

u9 is een emissiesysteem met geregelde kat aangezien jij zegt dat er geen kat onder zit is het probleem al gevonden.

kijk heb je de oorzaak al !!!!
als het niet op het kenteken vermeld is dat hij niet aan de uitlaat emissie hoeft te voldoen heb je een probleem en zul je een kat. moeten plaatsen om aan de uitlaat emissie te kunnen voldoen

succes

gr. E.Tempel

Ernst Tempel 0
badge

16 jaar

oke dan ga ik opzoek naar een katalysator voor deze auto. Bedankt voor het meedenken!!

ed13 0
badge

16 jaar

kat van een 1.8 golf II past er zo op.

audia4 0
badge

16 jaar

op deze auto hebben ze een spaggeti spruitstuk gezet nou vraag ik me eigen af als ik op de sloop een katalysator
haal en deze er tussen monteer zal ik dan aan de juiste uitstoot gaan komen. Volgens een golf 1 specialist kan ik er gewoon
een katalysator van polo'tje tussen zetten maar zal dit gaan werken??

ed13 0
badge

16 jaar

iemand een idee of dit gaat lukken anders ga ik er niet eens aan beginnen want moet heel
de uitlaat aanpassen!

ed13 0
badge

16 jaar

welk moter type heb je?

mariani 0

16 jaar

Hoi voor APK heb je kat niet nodig allen voor autos vanaaf 31 -12-1992,als je lambda draad los maakt is CO goed.
gr. nica

nica 0
badge

16 jaar

[quote=nica]Hoi voor APK heb je kat niet nodig allen voor autos vanaaf 31 -12-1992,als je lambda draad los maakt is CO goed.
gr. nica[/quote]
waar haal je die wijsheid vandaan? indien er u9 op het kentekenbewijs staat of een emissie bestrijdingssysteem vanaf fabriek in zit moet hij ook zodanig aan de eisen voldoen. afgifte kenteken na 31-12-1992 is de 4 gas meting verplicht daarvoor alleen stationair meten mag niet meer dan 0,5 co% zijn.

ach john
hij is net geslaagd en er was een datum blijven hangen
1e steekproef mag ie weer opnieuw

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Auto's van VOOR 01-01-1993 met op het kentekenbewijs de emissiecode U9 mogen een maximale CO waarde hebben van 0,59%
Hoe je dat haalt maakt helemaal niets uit.
Sommige motoren halen dat gewoon met een golf 1 cabrio zonder kat

mariani 0

16 jaar

[quote=mariani]Auto's van VOOR 01-01-1993 met op het kentekenbewijs de emissiecode U9 mogen een maximale CO waarde hebben van 0,59%
Hoe je dat haalt maakt helemaal niets uit.
Sommige motoren halen dat gewoon met een golf 1 cabrio zonder kat[/quote]
Indien U9 op het kenteken staat vermeld..... moet een kat heel simpel aanwezig zijn.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=mariani]Auto's van VOOR 01-01-1993 met op het kentekenbewijs de emissiecode U9 mogen een maximale CO waarde hebben van 0,59%
Hoe je dat haalt maakt helemaal niets uit.
Sommige motoren halen dat gewoon met een golf 1 cabrio zonder kat[/quote]
back to school
max eis is nooit hoger geweest dan 0,5 %
en dat is steeds lager geworden en heden max 0,3 %
en de eis is als er een fabrieks matige emissie bestrijdings instalatie is gemonteerd deze aanwezig dient te zijn
deze staat dan ook op t kenteken
en als je een lambda sonde hebt kan je de motor regeling in noodloop zetten door de draad los te koppelen
echter zal de motor dan op de maximale uitstoot draaien en dus niet gedurende de meet tijd (die staat ook vast) de emissie waarden halen

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

als je bv een 2h motor hebt is het makkelijk haalbaar zonder kat.
Heb er zelf al genoeg gehad.
Er staat nergens dat je een kat moet hebben.
Het enige waar je aan moet voldoen is de uitstoot en hoe je aan die waardes komt maakt helemaal niets uit.

mariani 0

16 jaar

't wordt weer druk in de schoolbankjes :-)

audia4 0
badge

16 jaar

vanaf 1-1-1993 staat het op het kenteken of je eeb kat moet hebben.
is dus hier niet het geval!!

mariani 0

16 jaar

[quote=mariani]vanaf 1-1-1993 staat het op het kenteken of je eeb kat moet hebben.
is dus hier niet het geval!![/quote]
Je wringt je in alle bochten, helaas........

B. Personenauto"s met brandstofcode B op het kentekenbewijs, in gebruik genomen na [b]31-12-1992 doch voor 1-1-1996[/b], moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd. Dit kan onder andere blijken uit de toevoeging [b]U9 of E2[/b] aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=mariani]vanaf 1-1-1993 staat het op het kenteken of je eeb kat moet hebben.
is dus hier niet het geval!![/quote]
wat jij schrijft is complete lariekoek is nergens op gebasseerd. hoe je het ook wend of keert als er u9 of E2 op staat moeten alle onderdelen die tot het emissiebestrijdingsysteem behoren aanwezig zijn en aan de eisen voldoen en dat kan ook van toepassing zijn op een auto van 1989.

.

.

P. Kelder 0
badge

16 jaar

.

.

dank je wel Paul dan zijn we er toch het gaat om een golf van 1992.

mariani 0

16 jaar

en voor de duidelijk heid nog even
als er een lambda sonde is gemonteerd dan is de auto (wel of niet op kenteken)voorzien van een fabrieks matig gemonteerd emissie bestrijding systeem
en alle aanwezige systemen dienen te functioneren
en bij een injectie systeem zit dit er altijd op
en bij vag zeker al van af 1985
dus kronkel lekker verder
bij mij mag jij met een afkeur in beroep gaan en dan kijken welke argumentatie gelijk heeft
die van jou
of de geschriften van de rdw
en jij kijkt in keurings eisen nietwaar??

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Wil geen oude koeien uit de sloot gaan halen, maar hier een praktijk voorbeeld, van mijzelf.
Nu rijd ik al 8 jaar in de zelfde Golf Type 2 GTI, 8V 1990 motorcode PF, met U9 op kenteken, heb hem bij 5 verschillende apk stations/garages gehad, en bij alle garages, heb ik er nooit een kat onder gehad (mede omdat hij altijd voldeed aan de emissie, en nog nooit is er een opmerking over geweest, ook de vraag van mij naar hun alvorens ik een afspraak maakte, ook bij een fulltime APK keuringsstation, die deed de mededeling, auto's voor 31-12-1992 geen kat hoeven te hebben mits ze voldoen aan de uitstoot emissie.

En hier een citaat van EPS
Algemeen gesteld is de kat bij benzine en lpg wagens NIET VERPLICHT tot het eind van 1992. Wèl is het zo dat een auto met U-9 aanduiding op het kenteken STATIONAIR een koolmonoxide percentage beneden een half procent moet hebben. Een viergastest is niet nodig! Bij de wagens met een K-6 aanduiding ligt de verplichting voor het CO pecentage beneden de 1.5procent, wat in de praktijk vrij goed te realiseren is. Om beneden een half procent CO te komen is met lpg als brandstof in het algemeen geen probleem. Op benzine is dit lage percentage vaak wat moeilijker te bereiken.

Speedrazor 0

16 jaar

regeling permanente eisen is hier van kracht
en dat ze niets zeggen is geluk van het niet weten dat het moet

eis is er moet een emissie bestrijdings systeem opzitten als dat af fabriek gemonteerd is

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=CARS&MOTORS]regeling permanente eisen is hier van kracht
en dat ze niets zeggen is geluk van het niet weten dat het moet

eis is er moet een emissie bestrijdings systeem opzitten als dat af fabriek gemonteerd is[/quote]
weet je jerry het is vechten tegen de bierkaai, als er 1 kip begint te kakelen gaat de rest vanzelf meedoen. als je die gasten moet geloven bestaat er naast ons boek met keurings eisen nog een andere.

alleen voor lpg geld een uitzondering voor een emissiesysteem en wel voor 1 jan 1994

wist niet dat de apk multiple choise was??
wat t beste uitkomt is van toepassing(voor de client)

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.