Hallo,
Ik heb hier eerder een probleem geplaatst dat mijn eigen wagen maar op 3,5 cilinders draaide, vandaag moest ik wat onderdelen halen en kwam ik er achter dat hij nog beroerder loopt.
Het blijkt nu dat de motor maar op 2 cilinders loopt (1 en 2de), de 3de en 4de cilinder draaien amper op halve kracht.
Wanneer de motor draait en ik trek de bougiedop van de 3 of 4de cilinder eraf dan verandert er amper wat behalve dat hij wat vaker bij de uitlaat poppert, wanneer ik de bougiedop van de 1ste of 2de cilinder eraf trek dan draait de motor nog veel slechter en valt na ± 4 seconden uit. Ik heb de bobine,bougiekabels,bougies,verderkap gecontroleerd met een waterspuit maar ik zie niets. Ik heb de hal sensor voorzichtig schoongeblazen met wat perslucht.
zoals eerder vermeld kan ik nergens vacuumlekker vinden.
Bij deze wil ik alvast iedereen bedanken voor zijn antwoord.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom maak je iedere keer weer een nieuwe topic aan zo word het steeds onoverzichtelijker. Plaats dit bij de bestaande topic dan verwijder ik deze voor je.
Hans
inlaatspruitstukpakking?
Het is een gasauto. Gebeurt het op beide mengsels? Zo ja, zal ik de compressie ga meten.
even een lektest uitvoeren kan wel eens verbrande kleppen zijn
16 jaar
OF vermoedelijk de koppakking tussen de derde en vierde cilinder in doorgeslagen.
Compressietest brengt meer info.
\Succes
Bedankt voor jullie snel antwoord! heb de afgelopen dagen geen tijd gehad maar ik ga morgen nog maar eens de compressie meten misschien dat er nu wel iets mis is.
@ hans,
Mijn excuus, ik dacht dat dit overzichtelijker was omdat hij nu nog een cilinder minder heeft. Maar ik heb de vraag gekopieerd in mijn ander topic.
bij mij was het de vacuumslang naar de rembekrachtiger\succces
16 jaar
Iedereen heel erg bedankt voor jullie reactie's en antwoorden!
Echter ben ik er achter wat het probleem is, ik heb nogmaals de compressie gemeten
en het bleek dat de 1ste cilinder 8,5 bar doet de 2de en 3de doen 11,5 bar en de 4de doet maar 0,2bar.
Het kan dus zijn dat de kleppen lekken of dat de zuigerveren weg zijn, ik heb dus maar een ander blok
opgehaald omdat dit stukken goedkoper is dan een koprevisie.
Ik denk dat de zuigerveren weg zijn omdat de olie (nieuwe olie zat er net 2 week in) helemaal al zwart is,
nog veel donkerder dan wanneer ik het na 1 jaar ververs.
met vriendelijke groet,
Rowan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar