Mijn Golf III motor stopt regelmatig tijdens het rijden en start na enkele seconden dan weer probleemloos.
Ik zie op dit forum diverse malen dat de oorzaak van dit probleem een slecht relais nummer 30 die verantwoordelijk is voor de ECU aansturing zou kunnen zijn.
Echter ontbreekt dit relais bij mijn Golf......heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat kan dan de oorzaak zijn?Ik heb het relais voor de benzinepomp reeds vervangen, dit heeft geen verbetering gebracht.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Contactslot nog wel oke?
en of bobine/eindtrap ontsteking?
Vandaag het electr. Blokje onder het Contactslot vernieuwd. Probleem is terug als vanouds.....heeft geen resultaat gehad.
Hoe nu verder? Weet iemand een oplossing?
16 jaar
je hebt het over relais 30 die zit er kennelijk niet in.
een ander bekend relais is relais 109 kijk eens of die er wel in zit. ( geeft dezelfde problemen )
gr, steef
Op positie 3 in de relaiskast zit helemaal geen relais............
16 jaar
hij hoeft ook niet op positie 3 te zitten.
het gaat om het relais nr. 109 ( nummer staat op het relais)
deze gaan vaker stuk.
gr. steef
Steef,
Geen Relais 109 aanwezig....pffffff
groet,
Roelof
16 jaar
Hoi Roelof,
Dan word het lastig zoeken, je zou moeten kijken wat er uitvalt maar als de auto vrijwel direct weer start heb je geen tijd om te gaan meten.
wanneer valt de motor uit, ik bedoel gewoon onder het rijden of bij afremmen enz.
valt hij ook uit als je hem gewoon stationair laat lopen?
gr, steef.
[quote=SV]het gaat om het relais nr. 109 ( nummer staat op het relais)
deze gaan vaker stuk[/quote]
Op dit type motor niet van toepassing............
Gr. paul
het was ook een gok hoor paul.
109 zit geloof ik alleen in een diesel.....
Als ik me niet vergis is dit nog een monopoint is het niet?
dan zou het ook nog de rubber voet van het gasklephuis kunnen zijn.
Gr, steef
[quote=SV]dan zou het ook nog de rubber voet van het gasklephuis kunnen zijn.[/quote]
Haal het gasklephuis heen en weer........... slaat de motor dan ook af??
Gr. paul
Yep, dat moet hij maar eens proberen dan.
gr, steef.
Mannen,
Zojuist het Gasklephuis heen en weer bewogen.......motor blijft doorlopen.
Wellicht nog een aanvulling van de omstandigheden waaronder het probleem zich voordoet; de motor stop alleen als het warm weer (bij korte ritten) is of als de motor is warmgedraaid. Het uitvallen gebeurd zowel bij stationair toerental als tijdens het rijden.
Met een snelheid van 100-120 km/uur is het stoppen meestal op te vangen door even de koppeling in te trappen en daarna weer op te laten komen. Of de motor haperd een fractie van een seconde. Tijdens het stilvallen slaat de toerenteller op nul.
Alvast bedankt voor de suggesties.....
Groet,
Roelof
16 jaar
uit laten lezen met draaiende motor
Zit er geen relais voor de brandstofpomp in wat af en toe kuren kan hebben? Staat 167 op volgens mij...
16 jaar
Relais 167 is al vervangen echter zonder resultaat
Gr.
Roelof
16 jaar
Vandaag ECU uitgelezen. Resultaat: Hall-gever overleden.
Hall-gever vervangen en zoals het er nu uitziet is het probleem opgelost.
Steef, Paul, John en Jongh allemaal bedankt voor de suggesties.
gr.
Roelof
16 jaar
heb je hem met draaiende motor uitgelezen ? alleen op contakt geeft hij altijd hallgever als storing.
Met draaiende motor uitgelezen en de enige storing was de Hall-gever defect. Geen verdere storingen opgeslagen
16 jaar
oke
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar